قدس آنلاین: کارشناس کودک و خانواده گفت: کودکان باید با زبان خودشان با فرهنگ عاشورا آشنا شوند.

کودکان را با زبان خودشان با فرهنگ عاشورا آشنا کنیم

سید امیر فیض آبادی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: انتشار کتاب کودک و محرم کاری بسیار زیبا، نفیس و ارزشمند بود و کیفیت بالایی هم داشت و سعی شد که در آن تمام جلوه های بصری در نظر گرفته شود.
وی افزود: کار انجام شده یک نگاه جدید و ایده ای خلاقانه بوده است، چیزی که در اشاعه فرهنگ عاشورا کم داریم و اگر امروز بخواهیم عاشورا را به بچه ها معرفی کنیم نیاز به چنین ایده های جدیدی داریم.
استاد مباحث تربیتی فرزندان با اشاره به اینکه این طرح به نوعی نگاه به عاشورا از زاویه عبدالله ها، رقیه ها و قاسم ها است، بیان کرد: کتاب کودک و محرم دیدگاه ویژه سربازان کوچک سنی اما بزرگ معنوی عالم هستیم.
فیض آبادی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند با کودک باید با زبان کودکی ارتباط برقرار کرد و این کتاب با کودک به زبان خودش سخن می گوید و بی واسطه ترین زبان سخن وری و نقل تاریخ عاشورا است و به ما کمک می کند که بتوانیم مفاهیم و معارف را بهتر به کودکان بیان کنیم.
وی خطاب به کودکان، تاکید کرد: توصیه ام به کودکان این است که با تفکر، خلاقیت، عشق و علاقه تصاویری که می بینند و درباره آن سخن گفته می شود بیشتر به تصویر بکشند و آنچه که ما با زبان می گوئیم کودک به تصویر می کشد.
مدیر فرهنگی در حوزه تربیت جنسی و دینی ادامه داد: کودک با نقاشی های خود با صحبت های ما زندگی می کند که بهترین شیوه برای تبلیغ نهضت حسینی و کودکان کربلا و فرهنگ عاشورایی است و کودکان می توانند به عنوان مبلغ امام حسین(ع) یاری گرمان باشند.
فیض آبادی خطاب به مسئولان گفت: مسئولان باید از این ایده های خلاقانه و بسیار ارزشمند بیشتر از گذشته حمایت کنند و اگر مسئولان حمایت های ویژه و کامل را داشته باشند ذهن خلاق جوانان برای انتشار نهضت عاشورا، بیداری امت های اسلامی و رساندن پیام هل من ناصر ینصرنی حسین زمان می تواند بیشترین نوآوری ها و خلاقیت ها را داشته باشد.
وی با بیان اینکه دغدغه امروز بیان روشن پیام کربلا است، افزود: اگر ما تصویر، سخن وری و زبان کودک را در کنار یکدیگر قرار دهیم قطعا بهترین مدل برای جوامع اهل مطالعه در کشورهای غربی و اروپایی است و در این کشورها مطالعه کتاب و خرید کتاب جزء سبد زندگی آنها است و می توانیم کلام، زبان و پیام خودمان را که همان کلام، زبان و پیام عاشورا است را به گوش آنها برسانیم و یاری گر امام حسین(ع) و بیداری جهان در بحث ظلم و ستم علیه مظلومان به ویژه کودکان باشیم.
کارشناس کودک و خانواده با بیان اینکه کودکان را زندگی کنیم نه آنکه آنها را آشنا کنیم، عنوان کرد: این کتاب در واقع شعار صحبت کردن با کودک با زبان کودک را زنده می کند و عمده ترین مشکلی که در بحث های تربیتی داریم عدم شناخت با زبان کودک است و اگر هم صحبت می کنیم با زبان تقلیدی است.
فیض آبادی با تاکید بر اینکه با تقویت چنین فعالیت هایی می توان بهتر با کودکان زندگی کرد، تصریح کرد: این کتاب شکل کودک بودن را بیان می کند و تصاویر آن برخاسته از ذهن کودکان است و الحمدلله گمشده ای که در این مسیر بود پیدا شد و با یاری خداوند منان و همراهی ائمه اطهار(ع) به نتیجه هم رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.