قدس آنلاین: رییس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه شغل و تحصیلات تأثیر مهمی در ازدواج ندارد، گفت: اهمیت بهبود روابط زناشویی در حل مشکلات زوجین و پایداری ازدواج ها منوط به ایجاد جاذبه های روانی و رفتاری است.

بهبود روابط زناشویی نقش بسزایی در پایداری ازدواج دارد

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی افروز، رییس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت شب گذشته در افتتاحیه پنجمین جشنواره مسیر خوشبختی در جمع دانشجویان متاهل دانشگاه های استان گفت: محبوب‌ترین بنا در اسلام، خانواده‌ و پرثواب‌ترین واسطه‌گری، واسطه‌گری برای ازدواج است.

وی اظهار کرد: از منظر روانشناسی دینی، هر دختر و پسری که بلوغ جنسی، سلامت عقلی، تعادل روانی و عاطفی، کفایت شخصیتی و قابلیت مسوولیت‌پذیری اجتماعی دارد، می‌تواند زوجش را انتخاب کند و شغل یا میزان سواد تاثیری در حق ازدواج ندارد.

افروز درباره پرورش عواطف میان زوجین خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: «اگر می خواهی محبوب شوی تقوایت را بیشتر کن» چرا که تقوا در واقع اجتناب از لغزش ها است.

استاد دانشگاه تهران افزود: همسرانی که روزبه روز محبتشان به هم بیشتر می شود، خوشبخت هستند چرا که رمز ماندگاری وجود انسان در محبوبیت است نه شهرت.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بهبود روابط زناشویی در حل مشکلات زوجین و پایداری ازدواج ها، این مهم را منوط به ایجاد جاذبه های روانی و  رفتاری دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.