تولیت آستان قدس رضوی گفت: بازاریان مشهد با توجه به اینکه با زائران بارگاه مطهر رضوی در ارتباط هستند، نقش الگو و فرهنگ ساز برای سایر بازاریان را در سایر شهرها و بلاد دارند.

بازاریان مشهدی باید الگو و فرهنگ ساز باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری امروز چهارشنبه 28 مهرماه در دیدار با اعضاء انجمن‌های اسلامی ‌اصناف مشهد، نقش این انجمن‌های را در حفظ روحیه انقلابی جامعه بسیار حائز اهمیت خواند و خاطر نشان کرد: انجمن‌های اسلامی اصناف، وظیفه سترگ گسترش فرهنگ اسلامی، توجه به بایدها و نابایدهای دینی و حفظ روحیه انقلابی در بازار مسلمانان را برعهده دارند.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه بازار باید انقلابی بماند و منش انقلابی خود را با قوت ادامه دهد؛ تصریح کرد: روحیه و منش اسلامی- انقلابی بازاریان اصیل باید به جوانانی که به تازگی وارد بازار می‌شوند و نسل جدید اصناف را تشکیل می‌هند، انتقال داده شود.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در ادامه به تعریف بازار انقلابی پرداخت و ابراز کرد: بازار انقلابی، بازاری است که نسبت به مسائل، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی حساس باشد و این حساسیت را به اقشار مختلف جامعه نیز تسری می‌بخشد.
وی تدین، حساسیت بر روی باید و نبایدهای دینی و مردم داری را از شاخصه‌های بازاریان انقلابی معرفی و ابراز کرد: بازاریان مشهد با توجه به اینکه با زائران بارگاه مطهر رضوی در ارتباط هستند، نقش الگو و فرهنگ ساز برای سایر بازاریان را در سایر شهرها و بلاد دارند.
تولیت آستان قدس رضوی با انتقاد از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، یکی از بهترین راهکارهای حل این معضلات را استفاده از ظرفیت عظیم زیارت برشمرد و ابراز کرد: آسیب‌های اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی و
ناسلامتی نظام اداری به هیچ عنوان زیبنده نظام مقدس اسلامی نیست؛ زیارت و تقویت ارتباط با ائمه معصومین(علیه‌السلام) یکی از بهترین راهکارها برای مبارزه با این زشتی‌ها و پلشتی‌ها در جامعه است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زیارت می‌تواند اضطراب‌های اجتماعی را به سکون تبدیل کند، تصریح کرد: امروز مقوله زیارت یکی از راه‌های اساسی در مصون سازی جامعه بوی‍ژه جوانان در برابر تهاجم و شبیخون فرهنگی است و هجمه‌ دشمنان به مقوله زیارت نیز به همین دلیل است که آنان به ظرفیت مصون ساز زیارت پی‌برده‌اند.
گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار تنی چند از نمایندگان انجمن‌های اسلامی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.