کارگردان «رستاخیز» با اشاره به معنویت حاکم بر فیلم سینمایی «هیهات» گفت: تولید این فیلم توسط چهار استعداد جوان و کنش‌گر مستعد ثابت کرد که در سینمای ما همدلی وجود دارد.

ساخت «هیهات» جهاد است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم اکران فیلم «هیهات» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی برای خانواده شهدا شب گذشته در ایوان شمس برگزار شد. در ابتدای این مراسم احمدرضا درویش، کارگردان فیلم «رستاخیز» که از مهمانان مراسم بود، اظهار داشت: تشکر می کنم از کسانی که میراث دار کشورمان در حوزه مقاومت هستند و سهم بزرگشان را در پایداری اثبات کردند.

وی ادامه داد: توفیق تماشای «هیهات» را نداشتم البته از وزین‌بودن فیلم اطلاع دارم و خیلی خوشحال شدم که قبل از آن که برای تماشای فیلم بروم و دعوت شوم به تماشای دعوت هیهات شدم.

درویش اظهار داشت: صاحب اصلی این مجلس مدعوین هستند و سازندگان فیلم مهمان هستند، من به تهیه‌کننده فیلم گفتم که این فیلم در قواعد حرفه‌ای سینمای ایران نمی‌گنجد و ساختن آن غیرمنطقی است.

کارگردان رستاخیز به تک تک عوامل «هیهات» تبریک گفت که زیرساخت جدیدی را در سینما پایه‌گذاری کردند. وی گفت که جدای کنشی سینمایی، ساخت «هیهات» مجاهدت هم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تولید این فیلم توسط چهار استعداد جوان و کنش‌گر مستعد ثابت کرد که در سینمای ما همدلی وجود دارد، این وحدت رویه قطعا مرتبط به مضمون «هیهات» است و معنویت جاری در فیلم حتما در ارتباط آن ها تاثیرگذار است.

سپس با پخش کلیپی از تیتراژ فیلم سینمایی «هیهات» با صدای حسام‌الدین سراج رونمایی شد.

حسام الدین سراج خواننده تیتراژ فیلم بر روی صحنه آمد و گفت: هر سال محرم می‌شود و برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنیم، اما این عزاداری هر سال برای ما تازه است و سرمشق راه ما به حساب می‌آید و دیدیم که این ایثار چه قدر ارزشمند است.

 این خواننده موسیقی سنتی در پایان صحبت‌هایش پاره‌ای از شعر نی نامه سروده قیصر امین‌پور را قرائت کرد.

در ادامه دانش اقباشاوی کارگردان و بازیگر فیلم، سخنی از امام خمینی (ره) را نقل کرد، سپس گفت: ما سه هفته پیش در نجف بودیم و صبح نمایش فیلم «رستاخیز» یک عراقی به من هدیه‌ای داد، اما من می‌خواهم هدیه به صاحب اصلی آن برسد و نهال قاضی‌خانی را (کودکی که از مقام معظم رهبری کلاه صورتی گرفته بود) روی صحنه دعوت کرد و هدیه را به او داد.

در پایان از خانواده شهدا دعوت شد که به روی سن بیایند تا از هادی مقدم دوست کارگردان اپیزود آخر تقدیر شود.

مقدم دوست گفت: چه تقدیر و جایزه ای بهتر از این که بتوانم فیلمی درباره عاشورا بسازم و چه سعادتی بالاتر از آن که فیلم را با خیال راحت بتوانم به خانواده شهدا نشان دهم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.