کارگردان نمایش «ماجرای عجیب سگی درشب» از داستان نمایش خود و نقطه قوت و ضعف تئاتر گفت.

تنها نقطه قوت تئاتر کشورمان وجود سالن‌های نمایشی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حمیدرضا خسروی کارگردان نمایش «ماجرای عجیب سگی در شب» ؛ در خصوص نقطه قوت تئاتر کشورمان گفت: به نظرم تنها نقطه قوت تئاتر کشورمان سالن‌های نمایشی است و بزرگترین معضل در نمایشنامه‌هایمان. به همین منظور مجبوریم که سراغ اجرای نمایش‌های خارجی برویم. 

وی در خصوص نمایش خود گفت: نمایش درباره فردی است که دچار بیماری اوتیسم شده و از خانواده و اجتماع طرد می‌شود. درصورتی که او جزو نوابغ ریاضی محسوب می‌شود. 

وی در خصوص انگیزه خود از اجرای این نمایشنامه بیان کرد: کم کم نمایشنامه‌های مدرن جای خودشان را به معضلات اجتماعی می‌دهند و آن مضمون را با وجود یک نفر خاص جلو می‌برند. 

خسروی در این راستا افزود: در واقع در این نمایشنامه می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که آدم مریض و طرد شده از جامعه می‌تواند، برای جامعه مفید و جزو نوابغ به حساب بیاید. 

کارگردان نمایش «ماجرای عجیب سگی در شب» در راستای شیوه اجرایی این اثر عنوان کرد: نمایش فضای فانتزی دارد اما همیشه سعی کرده ام تا امضای سبکم پای اثرم بخورد. 

وی با بیان اینکه این اثر هیچ طراح صحنه‌ای ندارد، عنوان کرد: سعی کرده ایم با آهنگسازی در کنار طراحی صحنه مینیمالیستمان فضاسازی را برای مخاطبان پیش ببریم که خوشبختانه موفق بوده‌ایم. 

گفتنی است؛ این اثر نمایشی از ۲۶ مهر در تماشاخانه باران ساعت ۱۷ روی صحنه می رود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.