قدس آنلاین: مدیر اجرایی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی گفت: از مجموع ۸۰۰ حافظ قرآنی تربیت شده این مرکز، ۸۰ درصد خانم و ۲۰ درصد آقا هستند.

تربیت ۸۰۰ حافظ قرآنی در مرکز تخصصی حفظ قرآن خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد یزدان‌پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن جلسات مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری درخواست تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را داشتند و بهترین فضا برای تحقق این خواسته معظم‌له فضای مردمی است که در این راستا و با مشارکت اساتید و حفاظ قرآنی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد و در امر تربیت حافظان قرآنی فعال شد.

وی افزود: مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی 5 شعبه فعال در استان دارد و شعبه ششم این مرکز هم در آستانه شروع فعالیت خود قرار دارد که از این تعداد شعبه، 4 شعبه آن در مشهد و یک شعبه در سبزوار است و شعبه گلبهار هم به زودی افتتاح می‌شود.

یزدان‌پور با اشاره به خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث تربیت 10 کیلیون حافظ قرآن در سطح کشور، بیان کرد: از مجموع میزان حفاظ درخواستی مقام معظم رهبری 600 هزار نفر سهمیه خراسان رضوی بوده که باید در نظر داشت تربیت حفاظ قرآنی نیازمند حضور اساتید بین‌المللی بوده و این مرکز با 5 تن از آنان همکاری دارد.

مدیر اجرایی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه تبلیغ و ترویج تربیت کارشناسان را داشتیم و در حوزه تلویزیونی هم برنامه ذکر رحمت تولید شده است خاطرنشان کرد: این برنامه تلویزیونی از شبکه‌های استانی سیمای خراسان رضوی و قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

یزدان‌پور با اشاره به اینکه بهترین راه برای اُنس با قرآن حفظ آن است، تصریح کرد: در این زمینه مسابقه ذکر رحمت با همکاری شرکت زرنگار فیلم عادل طراحی و برگزار شد و از برگزیدگان تقدیر به‌عمل آمد.

وی تأکید کرد: روی بحث اخلاق حافظان در قالب یک مسابقه به صورت غیرحضوری کار می‌شود و این مرکز از حافظان قرآنی در بخش‌های رفاهی، بیمه‌ای، حضور قرآن در سبد خانواده و غیره حمایت می‌کند.

مدیر اجرایی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی با اشاره به اینکه یک پنجم حفاظ کل کشور از خراسان رضوی هستند، بیان کرد: 45 درصد از حفاظ استان از مشهد هستند  و در یک دهه اخیر 800 نفر از خراسان رضوی حافظ 10 جزء شدند و با خواسته مقام معظم رهبری که تربیت حافظان کل بوده فاصله بسیار دارد و از تمامی دستگاه‌های فعال در امر قرآن درخواست داریم تا حمایت‌های مادی و معنوی خود را از مجموعه‌های فعال قرآنی داشته باشند.

یزدان‌پور گفت: مجموع حمایت‌های مادی 10 میلیون تومان بوده که 5 میلیون تومان آن توسط سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و 5 میلیون تومان دیگر هم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده است که این رقم قطعاً جوابگوی نیاز جامعه قرآنی نیست.

وی با بیان اینکه خیران در عرصه قرآنی همچون دیگر عرصه‌ها ورود پیدا نکردند، افزود: انجام هر کار و اقدام خیر و خداپسندانه‌ای خوب است، اما بهتر آن است که اولویت نخست خیران نیک‌اندیش در حوزه قرآنی باشد.

گفت: از سال گذشته از 800 حافظ قرآنی حمایت شده و دوره‌های تخصصی تربیت مبلغ برای 107 نفر برگزار شد و حدود 2 هزار نفر هم در دوره‌های تخصصی حفظ قرآن کریم که توسط مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی برگزار شد شرکت کردند.

مدیر اجرایی مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم خراسان رضوی بیان کرد: از مجموع 800 حافظ تربیت شده 80 درصد خانم و 20 درصد آقا هستند و به دنبال افزایش کیفیت در بخش خواهران و افزایش کمیت در بخش برادران هستیم تا میزان کیفیت و کمیت بالا را در هر 2 گروه جنسی داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.