تروریست‌های تکفیری جبهه النصره و گروه موسوم به احرارالشام اجازه نزدیک شدن غیرنظامیان به گذرگاه‌های تعیین شده از سوی ارتش سوریه برای خروج از شهر حلب را نمی‌دهند.

 تک‌تیراندازان مانع خروج غیرنظامیان از حلب! / آمار تقریبی تروریست‌ها در حلب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، گروه‌های تروریستی تکفیری با سلاح‌های قناصه، خمپاره و توپخانه گذرگاه‌های سوق  الخیر، بستان الباشا و الجندول را که برای خروج غیرنظامیان از محله‌های شرقی حلب تعیین شده‌، در اولین دقیقه اجرای آتش بس از ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه هدف قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه همچنان به آتش بس پایبندند و  تا کنون به نقض آتش بس از سوی تروریست‌ها و حملات آنها به معابر پاسخ نداده و همچنان برای اثبات حسن‌نیت خود از معابر دور هستند.

منابع میدانی افزودند گروه‌های تروریستی به هیچ یک از غیرنظامیان اجازه نزدیک شدن به گذرگاه‌ها را نمی‌دهند،‌تروریست‌های محاصره شده در محله‌های شرقی حلب در حالتی از آشفتگی و نگرانی به سر می‌برند، آنها خوب می‌دانند که خروج غیرنظامیان به معنای سقوط و شکست آنها و خروج اولین فرد مسلح هم به معنای خروج دیگر افراد مسلح خواهد بود.

این در حالی است که فرماندهی ارتش سوریه از صبح امروز برای آخرین بار با گروه‌های تروریستی در محله‌های شرقی از طریق بلندگو اتمام حجت کرد و از آنها خواست تسلیم شده و و از طرح‌های بیگانگان تبعیت نکنند. ارتش سوریه آخرین هشدار خود را داده و تاکید کرده است فرصه همچنان در برابر این گروه‌ها برای خروج فراهم است و آشتی ملی مستلزم دور نگه داشتن این محله‌ها از جنگ و ویرانی و محافظت غیرنظامیان از بلایای جنگ است.

ارتش سوریه همچنین بر تضمین خروج امن افرادی که از محله‌های شرقی حلب خارج می‌شوند و فراهم شدن مراکز سرپناه برای آنها تاکید کرده است، ارتش همچنین خطاب به تروریست‌ها تاکید کرده است که نبرد حلب در مراحل پایانی آن قرار دارد و جنگ و درگیری نتیجه‌ای برای تروریست‌ها ندارد.

باندهای تروریستی النصره از روز گذشته حملات خود به غیرنظامیانی را که برای خروج از طریق گذرگاه الشیخ مقصود تلاش می‌کردند، آغاز کردند، آنها برای وادار کردن غیرنظامیان به بازگشت به داخل محله‌های شرقی و خارج نشدن از این محله‌ها اقدام به شلیک گلوله به پاهایشان می‌کنند، تروریست‌ها همچنین تهدید کرده‌اند هر غیرنظامی را که به گذرگاه‌ها نزدیک شود،‌به عنوان خائن به کشور و دین به زعم آنها هدف قرار خواهند داد.

باندهای تروریستی النصره و احرارالشام به طور گسترده در محله‌های شرقی حلب به ویژه در الصاخور، السکری، الشعار و مساکن هنانو فعال هستند و بر گذرگاه‌های این مناطق سیطره داشته و تصمیم خروج یا باقی ماندن در این محله‌ها را آنها می‌گیرند.

بر اساس اطلاعات محلی، شمار تروریست‌های جبهه النصره در محله‌های شرقی حلب،‌2700 تروریست و شمار تروریست‌های احرارالشام هم 5400 نفر است که در این محله‌ها فعال هستند، در حالی که تعداد غیرنظامیان ساکن در این محله‌های تحت اشغال تروریست تقریبا 113 هزار نفر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.