سران اتحادیه اروپا در حال بررسی وضع تحریم‌هایی علیه طرفداران بشار اسد هستند که در صورتی که آنچه توقف خشونت‌ها می‌خوانند محقق نشود، صورت می‌گیرد.

نقشه پلید سران اتحادیه اروپا برای طرفداران "اسد"

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس تی وی، طبق پیش‌نویس بیانیۀ سران اتحادیۀ اروپا که پنجشنبه (29 مهر) پیش از نشست سران این اتحادیه خبرگزاری فرانسه آن را دریافت کرد، «اتحادیۀ اروپا در حال بررسی تمامی گزینه‌ها ازجمله وضع تدابیر محدودکنندۀ بیشتر است که افراد و مؤسساتی را که از دولت سوریه حمایت کنند در صورت تداوم جنایات کنونی‌شان دربرمی‌گیرد.»

پیش‌نویس این بیانیه از اظهارات دوشنبۀ وزرای خارجۀ اتحادیۀ اروپا فراتر رفته‌ است که صرفاً از هدف قرار گرفتن سوریه و افراد و مؤسسات سوری طرفدار دولت سخن گفته بودند.

هر چند در پیش‌نویس این بیانیه به صراحت از مسکو نام برده نشده‌است اما با لحن شدیدی به نقش روسیه در مناقشۀ سوریه اشاره شده‌است.

در این پیش‌نویس بیانیه آمده‌است «کسانی که مسئول نقض قوانین و حقوق بشردوستانۀ بین‌المللی هستند باید پاسخگو باشند.»

روسیه پیشتر اینگونه اظهارات غربی‌ها را رد کرده‌ و اعلام کرده‌است حملات هوایی ارتش این کشور تروریست‌ها را در سوریه هدف قرار می‌دهد.

سران 28 کشور عضو اتحادیۀ اروپا از فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه و کمیسیون اروپا نیز خواستند به همراه سازمان ملل، تخلیۀ بیماران و زخمی‌ها از حلب را دنبال کنند.

در این بیانیه همچنین از موگرینی خواسته شد با همکاری با بازیگران اصلی منطقه، که به نامشان اشاره نشد، برای یک گذار سیاسی در سوریه اعمال فشار کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پنجشنبه برای تمدید آتش‌بس در حلب اعلام آمادگی کرد. این اقدام پس از مذاکرات برلین صورت گرفت که در آن سران آلمان و فرانسه با لغو تحریم‌های روسیه مخالفت کردند.

شهر حلب زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد، اما اکنون به عرصۀ جنگی شدید بین نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل شده‌است.

این شهر از سال 2012 (1391) به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده‌است. بخش غربی حلب تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است.

عملیات ارتش سوریه، که برای آزادسازی این مناطق از اول مهر امسال آغاز شده بود، با هدف ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به حلب و فراهم کردن شرایط برای خروج غیرنظامیان و عناصر مسلح از این شهر متوقف شده‌است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.