مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران از کاهش هشت درصدی واردات کالا در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از طریق گمرک های کشور خبر داد.

واردات کالا 8 درصد کاهش یافت

به گزارش ایرنا، ولی آذروش روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: کاهش واردات موجب رونق صادرات شده و نقش گمرک را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی پررنگ کرده است.
وی کاهش رسوب صادرات از شش روز به یک ساعت را نشان از افزایش کارآمدی شرکت انبارهای عمومی خواند و افزود: این امر نشان می دهد که صادرات بدون معطلی و توقف از کشور صورت می گیرد.
آذروش با اشاره به اینکه گمرک آستارا به جهت ارائه خدمات کمی و کیفی به صادرکنندگان کالا رتبه خوبی را در کشور داراست، اضافه کرد: راه اندازی خط ریلی آستارا - آستارا ضمن بهبود وضعیت اقصادی منطقه، منجر به توسعه تجارت، صادرات و اشتغال مولد خواهد شد.
وی ادامه داد: شرکت انبارهای عمومی ایران به عنوان رئیس کنفدراسیون انبارهای عمومی جهان با بیش از نیم قرن تجربه در جهت تخلیه و بارگیری، انبارداری و توسعه و رونق امور اقتصادی خوش درخشیده است و با ۲۹ شعبه در ارائه خدمات اقتصادی و رسیدگی سریع به امور مراجعین موفق عمل کرده است.
آذروش با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالا در شرکت انبارهای عمومی آستارا در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته ، افزود: صدور قبض های الکترونیکی برای صادرکنندگان کالا از جمله خدماتی است که با مشارکت گمرکات در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران همچنین امروز (پنجشنبه) از شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا بازدید و مشکلات حوزه تجارت و صادرات این شهرستان را بررسی کرد. 
ولی آذروش در جریان این بازدید گفت: آستارا از ظرفیت های زیادی در حوزه اقتصاد برخوردار است. 
وی جذب تاجران و مشتری زیاد را موجب رونق اقتصاد کشور خواند و افزود: درآمدهای حاصل از نفت، مالیات و گمرک در بسیاری از کشورها تعیین کننده است و امروز خوشبختانه خط مشی ترسیم شده در گمرک کشور، باعث پیشبرد اهداف عالی این سازمان شده است. 
وی با بیان اینکه امروز در شرکت انبارهای عمومی رسوب کالا نداریم، اضافه کرد: این حالت موجب کاهش درآمد شرکت انبارهای عمومی می شود اما ارائه خدمات سریع به تاجران، محور اصلی فعالیت های ماست. 
وی اظهار کرد: بازاریابی و جذب مشتری باید سرلوحه فعالیت شرکت انبارهای عمومی قرار گیرد، زیرا فقط در این حالت می توان رونق اقتصاد را شاهد شد. 
آذروش اتصال راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان را فرصت طلایی برای منطقه خواند و گفت: گمرک و شرکت انبارهای عمومی آستارا باید از این موقعیت ممتاز برای توسعه اقتصاد بهره ببرند. 
مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران ضمن بازدید از محوطه شرکت انبارهای عمومی آستارا از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات کارکنان این شرکت قرار گرفت و به بررسی پاره ای از مسائل تاجران و صادرکنندگان این شهرستان پرداخت. 
شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی آستارا در سال ۱۳۵۳ تاسیس شده است. 
همجواری با کشورهای آسیای میانه به ویژه جمهوری آذربایجان، بهره مندی از سهم مناسب مبادلات و عملیات گمرکی منطقه، مجاورت شرکت با بندر آستارا، استفاده از ظرفیت های گمرکی این بندر، دارا بودن شبکه ریلی داخلی برای هدایت واگن ها به نزدیک انبارها، داشتن سه باب انبار مسقف با مساحت ۹ هزار مترمربع، سه باب هانگار با مساحت ۲۷ هزار مترمربع و یک بارانداز با مساحت ۱۱ هزار مترمربع از مزایا و امکانات شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی بندر آستارا محسوب می شود. 
شهرستان آستارا با ۸۶ هزار نفر جمعیت در نوار مرزی جمهوری آذربایجان و در ۲۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.