قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: تبریز ۲۰۱۸ نقطه ایده‌آل آبادانی و رفاه نیست؛ بلکه بستر ارزشمندی است برای استفاده از رویکردهای اقتصادی، فرهنگی و گردشگری.

بسترهای تکریم ارباب رجوع باید تقویت شود / اجرای دیدارهای مردمی هفتگی در مناطق

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی، در شورای معاونین شهرداری تبریز با بیان این که روزمرگی، آفت مهم برنامه‌های اجرایی است، اظهار داشت: هر یک از مجموعه‌های شهرداری باید با حفظ چالاکی، استفاده از ایده‌ها و انگیزه‌های نو، نشاط کاری و اداری مجموعه را تا رسیدن به برنامه‌های  گردشگری ۲۰۱۸ فعال کنند.

وی با اشاره به رویکردهای عمرانی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی تاثیرگذاری شهرداری در میان افکار عمومی بارز است و با دقت و ریزبینی، مورد ارزیابی شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار تبریز تاکید کرد: تعامل، هماهنگی و انعطاف‌ عمل را رویکرد اصلی خود در ارتباط با دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌دانیم؛ البته بدیهی است که این رویکرد، تا زمانی استمرار خواهد داشت که به صورت متقابل و در خدمت منافع شهر و مطالبات شهروندان باشد.

دکتر نجفی رعایت سلسله‌مراتب مدیریتی را ضرورت مهم انسجام برنامه‌ها خواند و گفت: به عنوان شهردار تبریز، خود را پاسخگوی اصلی شورای محترم می‌دانم و انتظار دارم سایر عوامل، با درک این موضوع، بدون حاشیه و دغدغه‌خاطر، معطوف وظایف خود شوند.

وی با تاکید بر این‌که طبق صراحت قانون، شهردار، مهم‌ترین مقام متولی شهر است، گفت: متاسفانه در کشور ما این جایگاه ارزشمند، علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه شهرداری‌ها، تحقق نیافته است. این مدیران، شهرداران و عوامل اجرایی هستند که باید با درک موقعیت خدمتگزاری، زمینه‌های تاثیرگذاری شهرداری را در عرصه ملی فراهم کنند.

شهردار تبریز اظهار داشت: عموم مدیران و شهرداران، موظف به ارتباط بی‌واسطه و رو در رو با شهروندان هستند؛ در این راستا بخش‌های مختلف حراست و نظارت، باید بسترهای تکریم ارباب رجوع را فراهم کنند.

وی از استمرار دیدارهای مردمی خود در شهرداری‌های مناطق از هفته آینده خبر داد و افزود: این دیدارها با حضور معاونان و مدیران بخش‌های مختلف، از هفته آینده و طبق اعلان قبلی، در هر یک از مناطق پیگیری خواهد شد.

دکتر نجفی برنامه‌ریزی را ستون اقدامات اجرایی خواند و افزود:  معاونت برنامه‌ریزی باید با تفکیک وظایف کلی معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق، روند پیش‌برد اهداف هر بخش را تفکیک، ارزیابی و نقاط ضعف و قوت را به مدیران هر بخش گوش‌زد کند.

شهردار تبریز با بیان این‌که مدیران شهرداری، از کارآمدترین افراد در حوزه‌های تخصصی مدیریت شهری تبریز هستد، گفت: امروز تبریز به خوبی در عرصه ملی و بین‌المللی مطرح شده‌است؛ به تناسب آن، مدیران لایق، دلسوز و کاردان شهرداری نیز باید در عرصه ملی تاثیرگذار باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.