وزیر کشور گفت: با وجود تحرکات ضدامنیتی که در ۶ ماهه نخست امسال جهت مختل کردن امنیت در جنوب شرق کشور انجام شد، در پی تلاش نیروهای امنیتی و همکاری مردم این تحرکات راه به جایی نبرد.

تمام تحرکات ضدامنیتی ‌در جنوب شرق کشور را خنثی کردیم/حق‌آبه منطقه سیستان را پیگیریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر و بررسی آسیب‌های اجتماعی، ستاد مبارزه با گرد و غبار و ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان سیستان و بلوچستان که در سالن جلسات استانداری در زاهدان برگزار شد، با اشاره به مشکل وقوع طوفان و ریزگردها در منطقه سیستان اظهار داشت: باید یک‌ سند راهبردی در حوزه محیط زیست و ریزگردها برای استان سیستان و بلوچستان تدوین شود تا وظایف هر دستگاه در این زمینه مشخص و شفاف باشد.
وزیر کشور گفت: در خصوص مهار ریزگردهای منطقه سیستان دولت و نظام تلاش دارد در زمینه حق‌آبه منطقه سیستان با کشورهای همسایه به نتیجه برسد و در داخل کشور نیز مدیریت دقیق آب، مالچ‌پاشی در کانون‌های تولید ریزگرد و تغییر الگوی کشت باید به طور جدی و با برنامه‌ریزی دنبال شود تا اثرات ناشی از این بحران به حداقل برسد.
وی افزود: با برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق و اجرای طرح آبیاری در دشت سیستان، جلوی بخش اعظمی از ریزگردها گرفته می‌شود.
رحمانی فضلی تاکید کرد: مشکلات امنیتی که پیش از این در سیستان و بلوچستان حاکم بوده امروز در حال پشت سر گذاشته شدن است و در واقع امروز مشکل اساسی این استان بحث تامین آب است.
وی افزود: برای آنکه ضریب امنیتی این استان را بالا ببریم، باید ماندگاری جمعیت را در استان افزایش دهیم و این امر مستلزم حل مشکلات ناشی از وقوع طوفان و ریزگرد در منطقه سیستان است.
وزیر کشور با اشاره به بحث مواد مخدر در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در صورت پیگری نمایندگان این استان ما نیز در دولت تلاش می‌کنیم بخشی از عایدات کشفیات مواد مخدر در قالب یک قانون به سیستان و بلوچستان اختصاص یابد.
رحمانی‌فضلی با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه حاشیه‌نشینی بعد از استان خراسان رضوی بیشترین حاشیه‌نشین را دارد، لذا بررسی و رفع و ساماندهی معضل حاشیه‌نشینی در این استان باید در اولویت قرار بگیرد. وی عنوان کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت توسعه بسیار زیادی دارد و با روندی که در زمینه ایجاد زیرساخت و توسعه در اینجا در حال طی شدن است، قطعاً در ۱۰ سال آینده این استان به یکی از مراکز صنعتی و تجاری کشور تبدیل می‌شود.
وزیر کشور با اشاره به وحدت بی‌نظیر موجود میان مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: وحدت موجود میان مردم این استان مثال‌زدنی است و جا دارد مسئولان استان تمام انرژی خود را در راستای حفظ و تقویت این وحدت صرف کنند.
رحمانی فضلی با اشاره به امنیت خوبی که امروز در استان سیستان و بلوچستان حاکم شده، تصریح کرد: با وجود تحرکات ضدامنیتی که در ۶ ماهه نخست امسال جهت مختل کردن امنیت در جنوب شرق کشور انجام شد، در پی تلاش نیروهای امنیتی و همکاری مردم این تحرکات راه به جایی نبرده و امنیت این استان تقویت هم شده است.
وی افزود: مهمترین عامل برای ایجاد امنیت پایدار مردم هستند و بالاترین موضوع برای پایداری و دوام امنیت، رضایتمندی مردم است.
وزیر کشور گفت: خوشبختانه ملت ایران و به ویژه مردم سیستان و بلوچستان به نظام جمهوری اسلامی ایمان دارند اما پاشنه آشیل رضایتمندی آنها  در اختیار حوزه اقتصادی و اشتغال است که باید به آن توجه ویژه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.