قدس آنلاین- بیرجند: استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر استانداردسازی محصولات در تمامی زمینه ها، گفت: واحدهای تولیدی در راستای ارتقاء کیفی و کمی استاندارد محصولات خود در سطح جهانی تلاش کنند.

واحدهای تولیدی در راستای ارتقاء کیفیت واستاندارد محصولات خود در سطح جهانی تلاش کنند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند؛ سیدعلی اکبر پرویزی در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه خراسان جنوبی در بیرجنداظهارداشت: سازمان استاندارد با انجام وظیفه حاکمیتی و نظارتی می تواند به ارتقای کیفیت کالا و نیز تولید محصولات با کیفیت تر کمک کند که این امر به نوبه خود می تواند حمایت از واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان محسوب شود.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی تنها در زمان اخذ مجوزها نسبت به استانداردسازی محصولات اقدام نکنند، گفت: توجه به استاندارد و ارتقاء سطح آن در تمامی مراحل تولید می بایست به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: امروزتوسعه صادرات و نیز افزایش تولید در سطوح داخلی و خارجی مرهون توجه به استاندارد و رعایت استانداردهای لازم در همه زمینه هااست.

پرویزی راه بقاء واحدهای تولیدی را توجه به استانداردسازی محصولات دانست و افزود: به همان اندازه که استاندارد و رعایت اصول استاندارد مورد توجه قرار گیرد، به همان اندازه در زمینه ارتقاء سطح تولید و افزایش صادرات نیز موفق خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی، توسعه مباحث آموزشی در سازمان استاندارد را مورد تأکید قرار داد و افزود: در زمینه بازاریابی، افزایش سطح تولیدات و نیز صادرات محصولات می بایست آموزش های لازم از سوی مسئولان ذیربط صورت گیرد تا بتوان نسبت به صادرات کالایی با کیفیت و تسخیر بازارهای جهانی اقدام کرد.

وی با بیان اینکه صادرات کالای بی کیفیت تجارت را با شکست مواجه می کند، گفت: واحدهای کنترل کیفیت در واحدهای صنعتی و تولیدی وظیفه ای بسیار مهم و حساس برعهده دارند.

در این جلسه تعدادی از واحدهای تولیدی در بحث رعایت موازین استاندارد از سوی استاندار خراسان جنوبی مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.