قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت یکی از ابزارهای توسعه پایدار است و دانشگاهها باید پیشگام توسعه صنعتی در کشور باشند.

ارتباط صنعت ودانشگاه زمینه ساز توسعه پایدار در کشور است

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، محمدرضا مروی‌مقدم در آیین نکوداشت روز جهانی استاندارد و تقدیر از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه دانشگاهها باید پیشگام توسعه صنعتی در کشور باشند، اظهارداشت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه یعنی نوآوری در صنعت و نوآوری در صنعت عدم وابستگی و اتکا به تکنولوژی خارجی است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی بیان کرد:صنعت و استاندارد دو بازو هستند که در راستای ارتقای کیفیت از سالیان گذشته باهم همراه بوده‌اند و همیشه جایگاه دانشگاه در این ایجاد مثلث کیفیتی خالی بوده است.

وی افزود: هر چند در این راستا دانشگاه حضور داشته است اما حضور آن کم بوده است و دانشگاه باید ارتباط مؤثری در بحث کیفیت داشته باشد.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی تصریح کرد: صنعتگران حداقل با 17 دستگاه اجرایی تعامل و همکاری دارند و اگر دانشگاه نیز ورود پیدا کند شاید یک سوم مشکلات واحدهای تولیدی نه تنها در بحث کیفیتی بلکه در سایر موارد نیز برطرف شود.

مروی‌مقدم بیان کرد: ارتباط بین دانشگاه و صنعت یکی از ابزارهای توسعه پایدار است و دانشگاهها باید پیشگام توسعه صنعتی در کشور باشند.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی افزود: دانشگاهها از یک سو نیروهای متخصص و کارآمد را تربیت می‌کند و از طرفی باید به ابزار علم و تجربه درخصوص تکنولورژی‌هایی که در صنعت فعالیت دارد، مسلط باشند.

ویاظهار داشت: دانشگاهها از توانمندیهای علمی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی بهره‌مند هستند و از این طرف نیز سازمان ملی استاندارد ایران در بحث آزمایشگاه مرجع و کیفیت کالا به جز موارد دارویی که برعهده وزارت بهداشت است براساس ماده 3 قانون مدنی مجلس شورای اسلامی به عنوان مرجع شناخته می‌شود.

مروی‌مقدم بیان کرد: هدف از تأسیس پژوهشگاه استاندارد نیز ایجاد پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه است که توانسته‌ایم نظر سازمان و پژوهشگاه را جلب کنیم و اگر خواسته باشند پژوهشگاه استانداردی را به استانها بدهند یک پژوهشکده در استان خراسان جنوبی ایجاد شود تا بتوانیم این پل ارتباطی را هرچه بهتر انجام دهیم.

وی عنوان کرد: زمانی می‌توانیم حضور خود را در بازارهای جهانی حفظ کنیم که کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهیم  و هرچند هزینه‌ها را هم نباید نادیده گرفت اما با ارتقای کیفیت خیلی از هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.