دولت برای تامین بخشی از هزینه های خود به میزان 52 هزار و 958 میلیارد ریال اوراق مشارکت در پنج ماه نخست امسال منتشر کرد و آمارها نشان می دهد حدود 41.4 درصد این اوراق فروش رفته است.

فروش 41 درصد اوراق مشارکت دولتی

به گزارش ایرنا و بر اساس آمار مربوط به بازار سرمایه که بانک مرکزی آن را منتشر کرده ، ارزش کل اوراق به فروش رفته در این مدت ۲۱ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال بوده است.
شهرداری های کشور نیز در مدت گفته شده ۱۱ هزار میلیارد ریال اوراق منتشر کرده اند که ۴۵ درصد آن یعنی چهار هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال آن به فروش رفته که متعلق به شهرداری مشهد بوده است.

* رشد شاخص کل بورس در مرداد 
مقایسه شاخص کل بورس در مرداد ماه امسال نشان می دهد این شاخص از ۷۸ هزار و ۸۶ واحد گذشت که در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۱۹.۷ درصد رشد داشته ، اما در مقایسه با پایان سال گذشته ۲.۷ درصد افت را تجربه کرده است.
همچنین ارزش معاملات سهام در دوره مورد بررسی ۴۱ هزار و ۲۱ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با مرداد پارسال ۷۷.۳ درصد رشد نشان می دهد.
در بخش تعداد سهام معامله شده نیز در این مدت ۱۹ میلیون و ۶۸۱ هزار سهم معامله شده که در مقایسه با مرداد ماه پارسال رشد ۱۰۲ درصدی را ثبت کرده است ، ضمن آنکه از نظر تعداد دفعات معامله در این مدت یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۱۴۵ نوبت داد و ستد صورت گرفته است که رشد ۱۰۰.۵ درصدی را در مقایسه با مردادماه ۱۳۹۴ نشان می دهد.
همچنین در مرداد امسال تعداد شرکت های درج شده به ۳۲۱ شرکت رسید که رشد ۰.۹ درصدی را در همسنجی با مرداد ماه ۱۳۹۴ نشان می دهد.
در مجموع ارزش بازار سهام در مرداد امسال و در ۲۱ روز فعالیت سه میلیارد و ۲۲۹ میلیون و ۲۹۶ ریال ثبت شد که رشد ۱۳.۳ درصدی را نسبت به مرداد ۱۳۹۴ نشان می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.