رئیس مرکز قلب انجمن قلب و عروق ایران گفت: عادات غذایی نامطلوب و زندگی ماشینی امروزی نقش چشمگیری در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

آیا اولین قاتل ایرانیان بیماری های قلبی است؟

به گزارش قدس آنلاین، فریدون نوحی رییس مرکز قلب شهید رجایی تهران در حاشیه سمینار روش‌های پیشرفته مداخله‌ای عروق محیطی که صبح امروز در مرکز قلب شهید رجایی تهران برگزارشد، گفت: از اهداف این سمینار آشنایی با روش‌های غیر جراحی در درمان اختلالات قلبی و عروقی مانند بزرگی شریان آئورت است.
وی عنوان کرد: در گذشته برای درمان اختلالات قلبی و عروقی از جراحی کمک گرفته می‌شد ولی امروزه روش‌هایی مانند بالون قلب و استفاده از استنت (فنر) جایگزین اعمال جراحی شده است.
نوحی با اشاره به اینکه اختلالات قلبی و عروقی علت اصلی مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود؛ اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد از مرگ و میر در کشور مربوط به ناراحتی‌های قلبی و عروقی است. بیماری‌هایی مانند قند، ‌ چربی، فشار خون و شیوه‌های نادرست زندگی مانند استعمال سیگار،  کم تحرکی، مصرف بیش از حد نمک و استفاده از غذاهای آماده از عوامل دخیل در بروز ناراحتی‌های قلبی و عروقی محسوب می‌شود.
رئیس مرکز قلب شهید رجایی تهران یادآور شد: امید است در این سمینار با آگاهی بخشی به مردم بتوانیم از شیوع اختلالات قلبی و عروقی در کشور جلوگیری کنیم.
گفتنی است؛ این سمینار با حضور متخصصان و جراحان قلب و عروق از کشورهایی مانند انگلیس، ایتالیا، فرانسه و هلند در روزهای ۲۹ و  ۳۰ مهر ماه در  مرکز قلب و عروق شهید رجایی برگزار می‌شود.
بیمارانی که چشم انتظار پیشرفت روش آنژیو پلاستی هستند
در ادامه این مراسم حسینعلی بصیری مسئول مرکز مداخلات عروق محیطی؛ بیان کرد: ماهانه حدود ۵۰ تا ۶۰ بیمار تحت عمل آنژیوپلاستی قرار می گیرند که امید است در آینده ای نزدیک بتوانیم به طور گسترده تر از روش بالون و استنت در درمان بیماری های عروق محیطی(شریان و واریس) بهره بگیریم.
در ادامه مراسم مجید ملکی معاون پژوهشی مرکز آموزشی و درمانی قلب شهید رجایی از دیگر علل افزایش شیوع بیماری های قلبی و عروق افزایش جمعیت میانسال و سالمند کشور دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.