نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: ما در مقام تخریب کسی نیستیم بلکه این یک مسئله عقلانی است که با دشمن نمی‌شود تعامل کرد، نباید فکر ساخت و ساز با دنیا باشیم و اسمش را تعامل با دنیا بگذاریم، مگر دنیا آمریکا و اروپا است؟ اینها دنیاخوار هستند.

نباید به فکر ساخت و ساز با دشمن باشیم و اسمش را "تعامل" بگذاریم / ولنگاری و بی‌بند و باری خواسته دشمن است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: خداوند متعال در بخش انتهایی سوره شریفه انسان مشخصه‌های انسان ضدالگوی قرآنی را مشخص می‌کند و آن را با عنوان عاصم و کفور معرفی می‌کند و ویژگی آنها نیز وابستگی به دنیا است و آخرت را پشت سر می‌اندازند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: در این آیات ذات مقدس پروردگار در ذیل معرفی انسان عاصم و کفور که ضدالگوی قرآنی است علت پشت سرانداختن آخرت را بی توجهی به مبادی خلقت معرفی می‌کند.

وی گفت: ذات مقدس پروردگار اعلام می‌کند آن توانمندی و قدرتی که این انسان عاصم و کفور را به وجود آورده است همان قدرت می‌تواند آنها را از میان ببرد و نابود کند، انسانهایی که در بحبوحه ثروت و قدرت هستند از یک توهم برخوردارند و آن بقا و دوام زندگی و قدرت آنها به شکل دائمی است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به ایام اسارت اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: در این روزها و شب‌ها عزیزان سیدالشهدا در جریان اسارت به سر می‌بردند و در حال حرکت به سمت شام بودند، جریان اسارت اهل البیت(ع) جهادی در کنار جهاد یاران سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا است، انقلاب کربلا انقلاب دوفصل است، یک فصل آن فصل شهادت است که در شهادت سیدالشهدا متجلی شد و فصل دوم آن نیز فصل اسارت است.

وی گفت: دشمن با اسارت اینها می‌خواست خاندان پیامبر را تحقیر کند و صلابت امیرالمومنین(ع) را از چشم بیندازد و کاری کند که اصلاً فکر قیام و انقلاب در برابر دستگاه بنی امیه از مغزها پرواز کند اما اهل بیت(ع) دقیقا خلاف این عمل کردند.

خطیب جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه هیبت دشمن توسط اهل بیت(ع) از میان رفت، بیان کرد: عمل و رفتاری که اینها با دشمن داشتند بی توجهی به دشمن بود و ابتکار عمل در دست اهل بیت(ع) بود و این مصداق جهاد کبیر بود و این مسئله را قرآن نیز تائید می‌کند.

آیت الله علم الهدی افزود: انواع شکنجه‌ها و ظلم‌ها را انجام می‌دادند و این روزها، روزهای قصر بنی مقاتل است؛ لشکری که اسراء را به شام می‌برد در قصر بنی مقاتل راه را گم کردند و مقدار زیادی در کویر راه رفتند و راه را پیدا نکردند و تصمیم به اتراق گرفتند و خیمه‌ها را سرپا کردند و هوا نیز بسیار گرم بود.

وی تصریح کرد: اهل بیت(ع) خیمه‌ای نداشتند و وضعیت جسمانی امام سجاد(ع) بسیار وخیم بود و حضرت زینب(س) مشغول پرستاری از امام سجاد(ع) بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: جهاد کبیر توسط مقام معظم رهبری وارد ادبیات سیاسی و دینی ما شده است و امروز دشمن ما در عرصه فرهنگی و سیاسی خواسته دارد و می‌خواهد جوانان این مملکت بی بند و بار کند و توسط این ولنگاری و بی‌دینی و شهوترانی، هویت دینی از این مردم گرفته شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه خواسته دشمن در عرصه اقتصاد وابستگی است، بیان کرد: دشمن می‌خواهد ما قائم به وجود خودمان نباشیم و در همه جا دستمان پیش دنیا دراز باشد و  در عرصه سیاست نیز خواسته دشمن این است که معادلات دشمن را بپذیریم و مسیر خود را دنیا تنظیم کنیم.

وی گفت: نباید مجری خواسته دشمن باشیم، ولنگاری و بی بند وباری خواسته دشمن است؛ ما در مقام تخریب کسی نیستیم بلکه این یک مسئله عقلانی است که با دشمن نمی‌شود تعامل کرد، نباید فکر ساخت و ساز با دنیا باشیم و اسمش را تعامل با دنیا بگذاریم، مگر دنیا آمریکا و اروپا است؟ اینها دنیاخوار هستند.

آیت الله علم الهدی افزود: می‌گویند بدون تعامل سازنده با دنیا صادرات و رشد نداریم؛ مگر با دشمن تعامل سازنده می‌شود؟ روزی که با صدام می‌جنگیدیم مگر می‌شد بگوئیم تعامل سازنده با صدام؟ این چه صحبتی است؟

وی بیان کرد: اینها دشمن هستند و غیر از نابودی ما به چیز دیگری راضی هستند، هر چند قدم به سمت اینها برویم به همان اندازه به سمت نابودی خود می‌رویم، نهضت امام حسین مگر از ما فقط گریه و شیون می‌خواهد؟ باید دنبال ابشان راه بیفتیم و از ایشان پیروی کنیم زیرا ائمه را مقتدای خود می‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: جهادکبیر از چند ماه قبل وارد ادبیات سیاسی و دینی ما شده است و از سوی مقام معظم رهبری یک تکلیف است و شعار و نامگذاری نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.