عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که شورای نگهبان با کسی تعارف ندارد و ملاحظه کسی را هم نمی‌کند، تأکید کرد: ما محکم استاده‌ایم و از کسی هم ترسی نداریم و در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات کوتاه نمی‌آییم.

شورای نگهبان با کسی تعارف ندارد / از کسی هم ترسی نداریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری رسا، آیت‌الله مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان امروز جمعه در دیدار سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور سخنان مهمی را درباره شورای نگهبان بیان و تاکید کرد که این شورا در بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.

وی با بیان این که شورای نگهبان با کسی تعارف ندارد و ملاحظه کسی را هم نمی کند، تأکید کرد: ما در این شورا محکم استاده ایم و از کسی هم ترسی نداریم و اگر هر فرد یا گروهی حرفی نامربوط بزند برای خودش زده و ما وظیفه خودمان را عمل می کنیم و ملاحظه کسی را نمی کنیم.

آیت الله مؤمن قمی ادامه داد: ما در بحث بررسی قوانین مصوبه مجلس یا صلاحیت نامزدهای مجلس و ریاست جمهوری و امثال آن جدی هستیم و کوتاه نمی آییم و و تلاش داریم به کسی هم ظلم و ستمی صورت نگیرد.

وظیفه سنگین سازمان پدافند غیرعامل

آیت الله مؤمن در ادامه این دیدار با اشاره به نقش پررنگ سازمان پدافن دغیرعامل در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی اظهار داشت: درست است که در نظام جمهوری اسلامی پدافند عامل همراه با فعالیت های نظامی و تسلیحاتی است و پدافند غیرعامل نقش عملیات اجرایی ندارد ولی کار او همان کار است و وظیفه سنگینی را بر دوش دارد.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل و عامل که رهبری معظم نیز روی آن تأکید دارد، وظیفه ای است که در دین اسلام برای همه مسلمان ها آمده و در سوره انفال بیان شده است «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» به این معنا که مسلمانان باید در مقابل مخالفین و کفار هرچه را در توان دارند بکار بگیرند و در برابر آنها آماده باشند تا در دل دشمنان رعب و وحشت بیاندازند و کسی جرأت نگاه چپ به این کشور را نداشته باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان نیروهای انسانی لازم برای مقابله با دشمنان را در نظام جمهوری اسلامی ارتش، سپاه و بسیج دانست و ابراز داشت: این نیروها با تمام توان در برابر مخالفت ها با اسلام ایستادگی دارند، دشمنان با ما و مردم ما دشمن هستند چون با اسلام و جهانی شدن آن مشکل دارند همچنانکه امام راحل(ره) می فرمود: این که فقط زیارت کنیم و دعا کنیم و کاری به سیاست نداشته باشیم همه قدرت های دنیا با ما همراه می شوند ولی اگر بگوییم اسلام باید حاکم شود و قوانین در دنیا اسلامی باشد و حدود الهی باید رعایت شود همه کفر در برابر ما صف آرایی می کند.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دید عمیق امام خمینی(ره) برای مقابله با دشمنان ادامه داد: روزی حاج احمد آقا همه ما فقهای شورای نگهبان را دعوت کردند و فرمودند شما را در این جا دعوت کرده ایم تا پیغام امام را به شما برسانیم؛ امام گفته اند من تصمیم دارم برای سپاه نیروی هوایی و دریایی هم تشکیل بدهم و شما که فقهای شورای نگهبان هستید ببینید با قانون اساسی در تضاد هست یا نه؟ و ما هم بررسی کردیم و متوجه شدیم مشکلی نیست و این کار صورت گرفت و می بینید این دو نیروی بزرگ در کنار نیروی زمینی سپاه منشأ چه خیرات و برکاتی هستند.

مبنای کارهای ما توحید و رضایت خدا باشد

آیت الله مؤمن قمی با بیان این که اسلام از ما می خواهد که مبنای کار خودمان را رضایت خدا و توحید قرار دهیم، افزود: اگر این طور شد به حق هیچ کسی نباید تعرض شود و باید حقوق اشخاص استیفا شود و اگر پایبند به الله باشیم جلوی خلاف کاری های دنیا گرفته می شود و خودمان هم دنبال اشتباهات نمی رویم؛ امروز امر به معروف و نهی از منکر از مسائل ضروری جامعه است که باید مراقب باشیم همه دنباله روی از خدا داشته باشند و کسی در مسیر اشتباه قرار نگیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: کشور ما یک نیروی عظیم پرتوان و پرانرژی به نام اسلام دارد، بنابراین همه باید آماده باشند تا دستور خدا به بهترین شکل ممکن اجرا شود و به همین خاطر همه ما باید به وظیفه خود به بهترین وجه عمل کنیم؛ پدافند غیرعامل باید همیشه پای کار باشد، اگر می بینید قوانین کمبود دارد باید به مجلس اعلام کنید تا جلوی یک قانون خطا گرفته شود.

وی در پایان با تصریح بر لزوم مسؤولیت پذیری مدیران جامعه خاطرنشان کرد: هرکس در هر اداره ای و یا هر ارگانی مسؤولیتی دارد باید درست عمل کند و اگر خوب عمل کرد در اجرای حکومت الهی کمک کرده و برای او و حتی خانواده اش عبادت نوشته می شود و اگر کسی ضرری به نظام اسلامی وارد کند گناهی نابخشودنی مرتکب شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تال ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
    0 0
    با واژه های بهتری هم می توانست از شورای نگهبان دفاع کند اما ...