قدس آنلاین: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن می‌خواهد که ما به توان و استعداد خود اکتفا نکنیم و همه نخبگان مطیع خواسته آمریکا باشند.

دشمن می‌خواهد که ما به توان و استعداد خود اکتفا نکنیم

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم رضوی برگزار شد با بیان اینکه انسان ضد الگویی در قرآن با ویژگی عاصم و کفور معرفی شده که زندگی دنیایی خود را بر زندگی آخرتی‌اش ترجیح داده است، اظهار کرد: پرورگار اعلام کرده که همان قدرت و توانی که انسان‌های عاصم و کفور را به وجود آورده همان قدرت و توان آنها را از بین می‌برد.

وی افزود: توهمی که پول و ثروت را دائمی و ابدی می‌بیند منشا ارتکاب گناه است و انسان هایی چون عاصم و کفور ثروت و دارایی‌ای که دارند را تمام نشدنی می‌بینند و اگر به زوال آن فکر کنند از ادامه این کار خطا پرهیز می‌کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: به فرموده امام هادی(ع) سلاطین و پادشاهانی که از صبح تا شب و از شب تا صبح روی قله ها و مشغول عیاشی بودند به کجا رفتند؟ اینها یک دفعه خود را از بالاترین نقطه در پائین ترین نقطه دیدند و به داخل یک گودال افتادند.

وی با بیان اینکه دنباله همه بالارفتن‌ها و پائین رفتن‌ها، گودالی است که در داخل آن تنها هستیم، گفت: اگر انسان در اوج قدرت به فکر این گودال باشد و خودنگر نباشد، مسیر غلط و خطا را طی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ایام اسارت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، گفت: انقلاب کربلا یک انقلاب دو فصله است که فصل اول شهادت امام حسین(ع) و فصل دوم اسارت ائمه اطهار(ع) بوده است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: با تخلف از دستوارت کفار جهادی کبیر کرده‌ایم و منویات کفار را زیر پا گذاشته‌ایم. دشمن می‌خواست که خاندان پیامبر(ع) را تحقیر کند و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم خلاف آن حرکت کردند. با این حرکت نقشه‌های دشمن نقش بر آب می‌شد و پرده سلابتش پاره می‌شد. اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سخت‌ترین شرایط مقاومت کردند و هرگز حاضر به تعامل با دشمن نشدند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم فرمودند باید جهادی کبیر همچون امام حسین(ع) داشته باشیم و قد خم نکنیم، افزود: دشمن از ما خواسته فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارد که در عرصه فرهنگ بی بند و باری و ولنگاری، در عرصه اقتصاد دراز بودن دستمان به سوی دیگر کشورهای دنیا و عدم اتکا به توان داخلی خودمان و در عرصه سیاسی هماهنگ بودن با خواسته‎های آنها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: دشمن می‌خواهد که ما به توان و استعداد خود اکتفا نکنیم و همه نخبگان مطیع خواسته آمریکا باشند. رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و اگر به فرمان ایشان گوش می‌دادیم به این روز نمی‌رسیدیم که چشم انتظار تصمیم غرب باشیم.

وی ابراز کرد: در مسئله سیاسی نباید مجری خواسته‌ها و معادلات بین المللی آمریکایی باشیم. مسئولان فکر منفی نکنند، زیرا قصد تخریب هیچ شخصی را نداریم و تنها فرامین مقام معظم رهبری را گوشزد می‌کنیم. مسئولان بدانند که تعامل سازنده با دشمنی که هدفش چیزی جز نابودی ما و براندازی نظام نبوده، ممکن نیست و نباید به فکر تعامل با دشمنان باشیم.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: ما امام حسین(ع) را داریم که سختی‌های زیادی را متحمل شدند تا راه صحیح را به ما نشان دهند، پس چرا در مسیر درست حرکت نمی‌کنیم و راه حل مشکلات را در تعاملی دیده‌ایم که شدنی نیست. مقام معظم رهبری هم بر جهاد کبیر تاکید کردند، چیزی که یک دستور و فرمان است و باید به آن عمل کرد، نه آنکه بخواهیم به این مهم به عنوان یک توصیه و نصیحت نگاه کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.