قدس آنلاین: عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات میزان هم اکنون در پروژه پدیده مسدود شده است زیرا هنوز تکلیف این شرکت مشخص نیست.

۱۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات میزان هم اکنون در پروژه پدیده مسدود شده است

به گزارش قدس آنلاین، بهروز بنیادی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات با سود ۱۵ درصد برای بخش‌های گلخانه‌داری، مکانیزاسیون و پرورش ماهی در قفس اعتبار در نظر گرفته شده که هدف اصلی آن توسعه تولید و ارتقا کشاورزی و صرفه‌جویی در مصرف آب است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات شرکت پدیده شاندیز و مؤسسه منحله میزان، خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات میزان هم اکنون در پروژه پدیده مسدود شده است زیرا هنوز تکلیف این شرکت مشخص نیست تا بتواند تسهیلات خود را بازپرداخت کند و به همین علت تا زمان حل شدن مشکل پدیده چالش میزان باقی می‌ماند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: با تعیین تکلیف شرکت پدیده پول میزان عودت داده شده و بانک صادرات می‌تواند تمام بدهی‌های این مؤسسه را پرداخت کند.

بنیادی با اشاره به بدهی صندوق بیمه به کشاورزان و پرداخت نشدن غرامات، تأکید کرد: تاکنون حدود ۳۰ درصد از مطالبات پرداخت شده و این اطمینان وجود دارد که تا یک ماه آینده تأمین اعتبار شده و به کشاورزان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه پس از برجام امکان مبادله مستقیم برای بانک‌های ایرانی با همه کشورها به جز آمریکا فراهم شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون تورم کاهش پیدا کرده و امید این است که به زودی رونق اقتصادی به کشور بازگردد در وضعیت کنونی معامله محصولات منطقه ترشیز از جمله انگور و کشمش افزایش یافته و این موضوع نوید خوبی از بازگشت منابع درآمدی کشور است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیشتر بودن میزان درآمد مالیاتی نسبت به درآمد نفت در کشور، تصریح کرد: این موضوع نشان از انضباط اقتصادی بوده و در ظرف ۲ سال آینده شاهد رونق اقتصادی مناسبی در کشور هستیم.

بنیادی حمایت از صنایع داخلی را مهم‌ترین هدف اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: دولت با حمایت از تعاونی‌ها و بخش خصوصی سرمایه‌گذاری مناسبی داشته اما هم اکنون بخش زیادی از ۱۹ هزار شرکت غیر دولتی در کشور با کمک دولت حیات خود را ادامه می‌دهند که باید از بدنه دولت جدا شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.