قدس آنلاین- ایلام: مدیرعامل و رئیس هیئت‌ مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: استخراج روزانه از میدان مشترک نفتی آذر در شهرستان مرزی مهران تا اردیبهشت ماه سال آینده به۳۰ هزار بشکه در روز می رسد.

استخراج روزانه ۳۰ هزار بشکه از میدان نفتی آذر مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سید نورالدین شهنازی زاده در حاشیه‌ی بازدید از میدان نفتی آذر با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی ‌ها به عمل آمده تا پایان سال ۹۷ ظرفیت برداشت از میدان نفتی آذر به ۶۵ هزار بشکه در روز می‌رسد، اظهار داشت: ظرفیت تولید از این میدان تا پایان امسال به ۱۵ هزار بشکه می‌رسد، ولی در مرحله دوم قرار است تا اردیبهشت‌ ماه سال آینده این میزان به ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت اجرایی این طرح در ماه‌ های اخیراز روند مثبتی برخوردار بوده است، افزود: این میدان دارای ۲ میلیارد و ۵۰۰ بشکه نفت خام است و میزان نفت قابل استحصال از این میدان ۴۰۰ میلیون بشکه برآورد می‌شود.

نماینده مردم ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید، با اشاره به انصراف شرکت ‌های استات اویل نروژ و گازپروم روسیه از طرح توسعه این میدان، گفت: اکنون طرح توسعه میدان آذر به شرکت ملی نفت ایران واگذار شده است.

سلام امینی با بیان اینکه در تولید انرژی، استان ایلام دارای پتانسل خوبی است، اظهار داشت: با تغییرات ایجاد شده از نظر مدیریتی و فنی و تزریق اعتبار مورد نیاز، شاهد ارتقاء برداشت زود هنگام از میدان مشترک نفتی آذر مهران خواهیم بود

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.