عضو شورای مرکزی جبهه یکتا با بیان اینکه مسلماً اگر آقای فانی برکنار نمی‌شد بارأی قاطع نمایندگان به استیضاح، عزل می‌شد گفت: برکناری فانی برای آشکار نشدن نهان‌های فساد 8 هزار میلیاردی و اهداف انتخاباتی بود.

برکناری فانی برای آشکار نشدن نهان‌های فساد 8 هزار میلیاردی است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه یکتا با اشاره به تغییرات در کابینه روحانی و استعفای سه وزیر اظهار داشت: از هنگام معرفی وزرای دولت یازدهم به‌عنوان ژنرال‌هایی که برای رونق‌بخشی به اقتصاد کشور و برون‌رفت از مشکلات معیشتی از توان و تجربه کافی برخوردارند، برای کسانی که شناخت لازم از روحیات و کارنامه‌ی گذشته آنها را داشتند مشخص بود که این ترکیب قادر به تحقق شعارهای زیبا و وعده‌های پرطمطراق دولت نیست.
حسینی ادامه داد: غالب این ژنرال‌ها به مرز بازنشستگی رسیده یا سال‌ها بود که از آن عبور کرده بودند و برخی نیز صاحب ثروت‌های نجومی بودند و عزم و انگیزه کافی برای خدمت به مردم مخصوصاً طبقه ضعیف و محروم جامعه را نداشتند.

* رویکرد دولت یازدهم شعار «ما نمی‌توانیم» است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تصریح کرد: به‌تدریج که ۱۰۰ روز و بعد چندین ماه و اینک بیش از ۳ سال از آغاز کار دولت گذشته است بر بسیاری از مردم و حتی جمعی از رأی‌دهندگان به روحانی معلوم شد که کابینه از اراده و کارآمدی لازم برای پیشبرد اهداف کشور برخوردار نیست. با عملکرد ضعیف دولتمردان و برخی اظهارات غیرمنتظره آنان، بر همگان آشکار شد که برازنده دولت یازدهم شعار «ما نمی‌توانیم» است.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور به عناصر دلسوز و پرتلاش برای تحول نیاز دارد کسانی در مصدر امور قرارگرفته‌اند که بعضاً با صراحت به‌تحقیر توان ملی می‌پردازند و سقف پرواز صنعت کشور را به صنعت قورمه‌سبزی و آبگوشت بزباش تنزل می‌دهند و راه نجات کشور را واردات مدیر و پیروی از الگوهای وابستگی می‌دانند.
حسینی با بیان اینکه برخی مسئولان بر واردات بیش از صادرات و تولید داخل تکیه‌ دارند، مسکن مهر را مشکل‌گشای صدها هزار زوج جوان و اقشار کم‌درآمد جامعه دانست و یادآور شد: دولتی‌ها مسکن مهر را مزخرف خواندند و از مسکن اجتماعی سخن گفتند و هیچ کار درخور ذکری هم نکردند و در بسیاری از حوزه‌ها به‌ویژه در بخش عمران و توسعه کارنامه‌ «تقریباً هیچ» را تقدیم ملت کردند.

* دولت پاسخگوی رکود بی‌سابقه و طولانی‌مدت کشور باشد

وزیر ارشاد دولت دهم تأکید کرد: دولت در این سال آخر باید پاسخگوی امیدهایی باشد که در آغاز کار ایجاد کرد اما عملاً رکودی بی‌سابقه و طولانی‌مدت را در کشور حاکم ساخت و بذر ناامیدی را در دل‌ها کاشت.
این استاد دانشگاه تهران افزود: از آغاز کار، عدم کارایی کابینه مورد نقد مشفقانه و منصفانه نیروهای دلسوز و متدین بود ولی به‌جای استقبال از نصایح و تذکرات خیرخواهانه، انواع و اقسام اتهامات به منتقدان نسبت داده شد که بازگویی آن لحن و ادبیات، شرم‌آور است به‌هرحال گوش شنوایی برای تغییر و ترمیم بهنگام کابینه‌ خسته و عاجز از حل مشکلات مردم، وجود نداشت.

*لزوم تغییر وزرای نفت و صنعت و راه‌سازی

وی تصریح کرد: کارشناسان فراجناحی هم انتظار داشتند تغییر وزرایی مثل نفت که به خاطر پرونده کرسنت ده‌ها میلیارد دلار به کشور خسارت وارده کرده است یا صنعت کشور که هرروز خبر تعطیلی و یا کاهش فعالیت مراکز صنعتی و کارخانه‌ها به گوش می‌رسد، یا راه و شهرسازی در اولویت باشد هرچند که منکر ضعف مفرط سه وزیر برکنار شده نیستند.
عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا بیان کرد: عده‌ای بر این باورند که مثلاً تغییر وزیر فرهنگ هرچند به دلایل شخصی و غیرفرهنگی باشد این فرصت را فراهم کرد تا دولت با آدرس غلط دادن بخواهد علما و عناصر ارزشمند جامعه را عامل فشار بر هنرمندان معرفی کند و درعین‌حال به‌نوعی رضایت مراجع و متدینین را جلب کند و با این شگرد «روغن ریخته را نذر امام‌زاده» کند.
وی در همین زمینه ادامه داد: دولت در تلاش است گلایه‌های جدی اهالی فرهنگ و هنر را با این تغییر کاهش دهد و با جایگزین ساختن فردی با مشی رادیکالی و اصلاح‌طلبانه‌تر، مقدمات جذب چهره‌های شناخته‌شده هنری و استفاده ابزاری از آن‌ها را در انتخابات فراهم کند.
حسینی تاکید کرد: دولت می‌خواهد با تغییر در وزارت ورزش، ورزشکاران و جوانانی را که به خاطر ضعف مدیریت ورزش از مرز عصبانیت گذر کرده و مصمم شده‌اند دیگر به وعده‌های انتخاباتی این جماعت دل نبندند، آرام کنند و در فرصت باقیمانده تا انتخابات به نحوی آن‌ها را همراه سازند. همچنین با تغییر وزیر آموزش‌ و پرورش نارضایتی گسترده معلمان را کاهش دهند و همچون گذشته بتوانند از چهره‌های معروف در تبلیغات انتخابات استفاده ابزاری کنند.
وی با اشاره به «بازی دوسر برد» دولت گفت: مسلماً اگر آقای فانی برکنار نمی‌شد بارأی قاطع نمایندگان به استیضاح، عزل می‌شد و رسوایی بزرگی چون فساد مالی هشت هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان و دیگر اشکالات اساسی این وزارتخانه عریض و طویل آشکار می‌شد و آبرویی برای دولت باقی نمی‌گذاشت، لذا با رایزنی مشاوران ارتباطاتی که استاد جنگ روانی و مهندسی افکار عمومی هستند خط‌ مشی «فرار به جلو» را انتخاب کردند و از عجایب اینکه برکناری فانی را به نام استعفا مطرح کردند که خوب است کشکولی از جعل اصطلاحات در این دولت تدوین شود.
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: بر این اساس این تغییرات بیش از اینکه منجر به کارآمدی و تحول در دولت شود موقعیتی برای بهره‌برداری تبلیغی فراهم می‌کند و زمینه‌ساز استفاده‌های انتخاباتی است؛ دولت در تحلیل و در اقدام، همگام با جامعه نیست و کاملاً روشن است که وزرای جدید در فرصت اندک باقی‌مانده چندان منشأ اثر و تحول نخواهند بود.
وزیر پیشین ارشاد در پایان افزود: در حال حاضر توقع تغییر در تیم اقتصادی دولت که هماهنگی و کارآمدی لازم را ندارند بیشتر احساس می‌شود. ترکیبی که به‌جای تحقق اقتصاد مقاومتی غالباً به افاضه‌ اندر فواید آن و در مواردی هم به اظهارنظرهای متناقض می‌پردازند و مشکلات را نه‌تنها کاهش نداده‌اند بلکه روزافزون برگرفتاری‌ها افزوده‌اند.
حسینی در پایان یادآور شد: تغییر سه وزیر بیش از آنکه به کارآمدی و ارائه خدمت بیشتر به مردم منجر شود، اهداف انتخاباتی را دنبال می‌کند و بجای اینکه سیاست جدیدی برای ارتقاء توان دولت باشد نوعی رندی و «سیاسی‌کاری» تلقی می‌شود و مفهوم آن عدم شناخت نسبت به شعور و درک اجتماعی مردم است و البته این نوع نگرش‌ها پاسخ خود را در بزنگاه‌هایی چون انتخابات خواهند گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.