قدس آنلاین:بجنورد-کبری علی آبادی: رئیس سازمان اقتصادی ودارایی خراسان شمالی گفت: امسال جذب ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی دراین استان هدفگذاری شده است.

خراسان شمالی جذب ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه خارجی را نشانه رفته است

رضا بهمن پور در گفت و گو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت:  سهم استان از جذب هفت میلیارد دلاری سرمایه خارجی در سطح کشور، سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلار طی امسال بوده و قرار است سالانه ۱۰ درصد به این رقم افزوده شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۸۵ درصد از این رقم محقق شده است افزود: امسال سرمایه گذاری خارجی دو طرح در استان مصوب شده  که ارزش آن ۷۵ میلیون و ۷۶۰ هزار یورو معادل ۸۵ میلیون دلاربا احتساب سهم دو درصدی از سرمایه گذاری داخلی، به ثبت رسیده است.

وی افزود: این طرح ها شامل ساخت دو نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی است که در شهرستان های اسفراین و جاجرم اجرایی می شود.

بهمن پور اظهار داشت: دو نیروگاه پنج و ۶ مگاواتی نیز قرار است توسط سرمایه گذار خارجی دراستان اجرایی شود اما هنوز موضوع شراکت سرمایه گذار خارجی تایید نشده است. 

رئیس سازمان اقتصادی و دارایی خراسان شمالی درباره دغدغه های سرمایه گذاری دراین استان افزود: یکی از چالش ها در این زمینه، طولان بودن مدت زمان پاسخ گویی به درخواست های واگذاری زمین به طرح های خارج از شهرک های صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: بعضا طولانی بودن مسافت برای رساندن زیرساخت ها هزینه ها را بالا می برد و سبب کاهش رغبت سرمایه گذار می شود.

وی به گلایه ها از حقوق دریافت شده با عنوان حقوق عرفی و ابطال پروانه چرا اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می شود این ارقام  در طول دوره سرمایه گذاری سرشکن شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.