قدس آنلاین: بیش از ۳۰۰ تن از اساتید بسیجی دانشگاه‌های خراسان رضوی نسبت به جنایات رژیم آل سعود در یمن واکنش نشان دادند.

جنایات یمن رسوایی آشکاری برای مدعیان دروغین حقوق بشر است

به گزارش قدس آنلاین، بسیج اساتید خراسان رضوی در بیانیه‌ای که به امضای بیش از 300 استاد بسیجی این استان رسیده است به جنایات شکل گرفته در یمن واکنش نشان داده است. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بیش از یک سال و نیم است که حکومت وهابی و داعش‌ساز آل سعود با همکاری هم‌پیمانان حقیر منطقه‌ای، با اشاره و میدانداری آمریکا و اسرائیل به مردم مظلوم یمن حمله ور شده، خون هزاران انسان بی‌دفاع را به ناحق بر زمین ریخته‌اند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: جنایتی که از اول محکوم به شکست بود و در سکوت مجامع بین‌المللی، روز به روز ادامه یافت و هر روز جان شمار زیادی از شیعیان و مردمان مظلوم این کشور را گرفته و می‌گیرد و جای بسی تأسف است که این اقدامات وحشیانه مورد حمایت و تأیید تعدادی از سران کشورهای مرتجع عرب و مستکبران جهان‌خوار قرار گرفته است.

اقدام جنون‌آمیز اخیر این حکومت عقب مانده در بمباران یک مراسم ترحیم با کشته و زخمی شدن بیش از هفتصد مظلوم، بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهد که  نفس‌های این حکومت مظلوم‌کش، به شماره افتاده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: همانطور که رهبر عزیزمان به سعودی‌ها هشدار دادند و فرمودند: کار امروز سعودی‌ها در یمن همان کار صهیونیست‌ها در غزه است، ما نیز به مسئولین عربستان سعودی هشدار می‌دهیم که آتش خشم مسلمانان آزاده، به ویژه شیعیان و جوامع اسلامی را با پایان دادن به تجاوز خود به تمامیت ارضی یمن و نسل کشی مردم مظلوم این کشور فرو نشانند. در غیر این صورت دود آتش جنگی که به راه انداخته‌اند، در چشم خود و هم پیمانانشان فرو خواهد رفت و در باتلاق ظلمی که بنیان نهاده‌اند، نابود خواهند شد.

 این بیانیه ادامه می‌دهد: حمله جنایتکارانه اخیر رژیم کودک‌کش سعودی، رسوایی آشکار برای آنانی است که سال‌هاست دنیا را با شعارهای دروغین خود در دفاع از حقوق بشر، حقوق زنان و حقوق کودکان فریفته‌اند.

این قبیل رفتارهای غیرعاقلانه که از تغییر محاسبات و حیرانی سردمداران آنان خبر می‌دهد، سبب می‌شود که نشاء ا... به زودی ملت‌های آزادیخواه سراسر عالم در مقابل جبهه مستکبر جهانی متحد شوند و دست‌های چدنی سرمایه‌سالاران دنیاپرست را برای همیشه خرد و نابود نمایند. مسئولان جمهوری اسلامی نیز می‌بایست ضمن موضع‌گیری به موقع و قاطع برای حراست از اسلام راستین در مقابل اسلام سعودی در مجامع بین المللی، تلاش لازم را انجام دهند تا بیش از این، اسلام از دست این منافقان ظالم ضربه نبیند.

ما اساتید و اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان استان خراسان رضوی، ضمن محکوم کردن استمرار دخالت و تجاوز نظامی به کشور مستقل یمن، به این مسئله معتقدیم که به حکم قاعده شناخته شده «حق تعیین سرنوشت توسط ملت‌ها»، ملت یمن خود توانایی تدبیر امور کشورشان را داشته، نیازی به رفتارهای مداخله‌جویانه کشورهای سلطه‌طلب و ایادی منطقه‌ای آنان را ندارند.

همچنین ضمن ضرورت هوشمندی امت اسلامی نسبت به توطئه‌ها و نقشه‌های شبکه خبیث استکبار و صهیونیست که آل سعود مجری آن است، تأکید می‌کنیم که ملت شریف و رشید ایران همچنان از مقاومت ملل مسلمان به ویژه مردم مظلوم یمن در برابر جنایات صهیونیستی آل سعود حمایت کرده و آحاد امت اسلامی را برای محکومیت جنایت ددمنشانه بشری در سرزمین مظلوم و مقاوم یمن بالاخص صنعا و پرده ‌برداشتن از چهره منافقینی که مدعی خدمت حرمین شریفین هستند، فرامی‌خواند.

در انتهای این بیانیه آمده است: ما اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی  ضمن محکوم کردن این تجاوز و جنایت آشکار بشری، از همه مجامع بین اللملی به ویژه سازمان ملل متحد می‌خواهیم به وظیفه انسانی و قانونی خود در قبال مردم مظلوم یمن عمل نمایند و همچنین اقشار مختلف امت مسلمان، شامل علما، روشنفکران، نخبگان، مجاهدان و عموم مردم را به هوشیاری و آگاهی و آمادگی کامل برای رویارویی با چالش‌های این مرحله حساس و ایستادگی در برابر فریب و توطئه دشمنان اسلام، دعوت می‌کنیم.

خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط انواع مختلف تجاوز و هجوم از سوی نظام سعودی و همپیمانان او هستیم و آنها را مسئول این جنایت زشت می‌دانیم و از تمامی اقشار ملت مجاهد یمن می‌خواهیم که با صبر و استقامت و توکل به خداوند متعال، با جهاد در برابر متجاوزان، از عزت و کرامت و حاکمیت و انقلاب خود، با فداکاری و ایمان و اخلاص دفاع کنند و از خداوند متعال خواستار پیروزی و موفقیت آنها هستیم که او سمیع و مجیب است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.