قدس آنلاین-ایلام-غلامرضامحمدمرادی: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام گفت: در این استان تا کنون ۲۲ هزار خانوار روستایی و عشایری تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند.

برخورداری ۲۲ هزار خانوار ایلامی از بیمه اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، روح الله سرو اندام در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جامعه روستایی و عشایری ستودنی است، اظهار داشت: از این تعداد خانوار، در حال حاضر 230 خانوار از مزایای مستمری( از کارافتادگی و فوت ) استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق در سال 1384 و به منظور بهره مندی قشر مولد و زحمتکش روستایی و عشایری از مزایای بیمه های اجتماعی راه اندازی شده است، افزود: جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها، کاهش اختلافات طبقاتی، بالا بردن سطح زندگی روستاییان و عشایر، تأمین امنیت اجتماعی  و بازتوزیع عادلانه ثروت و درآمد، از دیگر اهداف بلند و دلایل تشکیل این صندوق بیمه ای و خدمات رسان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام با بیان اینکه حق بیمه در این صندوق 15 درصد است و به صورت سالیانه پرداخت می شود، بیان داشت: 5 درصد حق بیمه را خود بیمه شده و 10 درصد باقیمانده را ( 2 برابر مبلغ پرداختی بیمه شده ) دولت پرداخت می کند.

روح الله سرو اندام با اشاره به اینکه بیمه شدگان با داشتن 65 سال سن و سابقه پرداخت 15 سال حق بیمه، بازنشسته می شوند، یادآور شد: روستاییان و عشایر، کشاورزان غیر ساکن در روستا ها، ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، رانندگان حمل و نقل و مسافربر برون شهری،کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی و کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند تحت حمایت این مجموعه بیمه ای قرار گیرند و از مزایای آن بهره مند شوند.

وی مزایای این صندوق را بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار و غیر کار، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای برشمرد و خاطرنشان ساخت: در این صندوق، میزان پرداخت حق بیمه در 8 سطح درآمدی تعیین شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام تصریح کرد: برای سال 1395 پایین ترین سطح حق بیمه 180 هزار تومان و بالاترین سطح نیز 420 هزار تومان تعیین گردیده است.

روح الله سرو اندام با بیان اینکه در استان ایلام 22 هزار خانوار تحت پوشش بیمه هستند که از این تعداد 230 خانوار از مزایای مستمری از کارافتادگی و فوت استفاده می کنند، گفت: امروزه این صندوق به یکی از پشتوانه های مهم و مطمئن برای جامعه هدف تبدیل شده است

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.