تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر مردمی ماندن فرآیند خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) گفت: مشارکت مردمی در خدمت رسانی به این زائران جلوه ای از امنیت ملی است.

مشارکت مردم در خدمت رسانی به زائران پیاده جلوه ای از امنیت ملی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با اعضای ستاد خدمت رسانی به زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) به حضور اهل سنت در جمع زائران پیاده اشاره کرد و افزود: این امر ثابت می کند حضرت امام رضا (ع) رمز ائتلاف جامعه اسلامی و جهان اسلام است.
وی خواستار تلاش همگانی، همکاری و همراهی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران دهه آخر صفر شد و اظهار کرد: نباید تنها به زائران واقع در مسیر اکتفا کرده و زائران حاضر در مشهد را فراموش نمود زیرا در این ایام افراد بسیار با وسایل نقلیه گوناگون و پای پیاده به مشهد می آیند و با مشکلاتی مواجه می شوند که باید برای آنها راهکار مناسب در نظر گرفته شود.
وی گفت: باید فرهنگ میزبانی گسترش یابد و گاهی نیز میزبانان زائران حضرت امام رضا (ع) را باید در ارائه خدمات بهتر و بیشتر یاری داد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان به مشکل ترافیک و توقفگاه در مشهد مقدس به ویژه در خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: در برخی مناسبت ها خیابان های منتهی به حرم مطهر مسدود می شود، لذا باید تدابیر مناسب در این زمینه اندیشیده شود.
وی با تاکید بر اینکه باید خدمات مضاعف و متفاوت نسبت به سال های گذشته به زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) ارائه شود، اظهار کرد: این گروه از زائران، میهمانان عالی قدر حضرت امام رضا (ع) هستند که با عزم راسخ، عشق و دلدادگی، سختی های راه را به جان می خرند و جلوه بسیار زیبایی از ارادتمندی به امام هشتم (ع) را به نمایش می گذارند.
وی گفت: مسئولان در حوزه های مختلف و مجاوران حضرت امام رضا (ع) باید قدر فرصت حضور زائران پیاده در مشهد را بدانند و تلاش کنند ضمن رفع نواقص سال های گذشته، با برنامه ریزی مناسب، ابتکار، خلاقیت و نوآوری، خدمات متفاوت و متمایز در زمینه های مختلف ارائه دهند.
تولیت آستان قدس رضوی، حرکت زائران پیاده را جلوه ای بسیار مهم از خودسازی و جامعه سازی خواند و افزود: گسترش فرهنگ زیارت به ویژه به شکل پیاده و همراه با عشق و شوق، از مهم ترین راه های مقابله با آسیب های اجتماعی و مصون سازی جامعه از این آسیبهاست.
وی همچنین به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: جلوه ای که از سراسر جهان اسلام در اربعین حسینی به منصه ظهور گذاشته می شود، منشأ بشری ندارد و برگرفته از شوق و عشق دلدادگان به ساحت قدسی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تهدیدات امنیتی و سختی های زیارت پیاده حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین اظهار کرد: با این وجود، بسیاری از انسان های مشتاق و دلداده خواسته های نفسانی خود را ترک می کنند و به سوی جایگاه آرمانی و متعالی راهی می شوند.
وی گفت: آستان قدس رضوی با همه توان برای خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر به ویژه زائران پیاده آماده است.
معاون امور زائران استانداری خراسان رضوی و جانشین ستاد خدمت رسانی به زائران پیاده در استان نیز در این نشست گفت: سال گذشته سه میلیون و 226 هزار زائر طی دهه آخر صفر به مشهد مقدس مشرف شدند که از این تعداد 268 هزار نفر زائران پیاده بودند.
محمد حسن واحدی افزود: 149 هزار نفر از زائران پیاده را مردان و مابقی را زنان تشکیل دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.