قدس آنلاین: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۹۰ درصد چرم سبک کشور در این استان به عنوان قطب تولید این محصول فرآوری می شود.

 ۹۰ درصد چرم سبک ایران در خراسان رضوی فرآوری می شود

به گزارش قدس آنلاین، راضیه علیرضایی در جمع خبرنگاران، گفت: تاکنون ۲۹ پروانه بهره برداری در زمینه چرم سبک و سنگین با ظرفیت تولید ۳۶ میلیون فوت مربع در خراسان رضوی صادر شده است.
وی افزود: این تعداد واحدهای صنعتی ۸۹۲ نفر اشتغال ایجاد کرده اند که بر اساس ظرفیت پروانه های صادره ۲۲.۵ درصد از ظرفیت تولید چرم کشور را شامل می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اکنون از این تعداد واحد ۱۳ واحد در شهرک صنعتی چرمشهر مشهد با ظرفیت تولید ۲۷ میلیون فوت مربع در حال فعالیت و بقیه غیرفعال هستند.
وی افزود: در شرایط فعلی اقتصادی واحدهای صنعتی فعال نیز با توجه به رکود بازار در داخل و رکود بازار صادراتی چرم با ظرفیت پایینی مشغول به فعالیت هستند.
علیرضایی ادامه داد: در زمینه مصنوعات چرمی یک واحد بزرگ صنعتی تولید کل زنجیره چرم از ابتدا تا پایان با نام چرم مشهد و واحد صنعتی بزرگ دیگری که تولیدکننده مصنوعات چرمی است با نام چرمیران در شهرک چرمشهر مشغول فعالیت هستند. همچنین طرحهای جدیدی نیز توسط چرمسازان بزرگ خراسان در دست اقدام است.
وی گفت: چرم سبک چرمی است که از پوست گوسفند، بز، بزغاله و بره به دست می آید و نازک و سبک است و از آن بیشتر برای دوخت لباس، کلاه، دستکش و کفی کفش استفاده می شود. چرم سنگین از پوست گاو، گاومیش، گوساله، اسب، شتر، سوسمار به دست می آید و ویژگی اصلی اش استحکام و مقاومت است و برای زیره و رویه کفش، پوتین و کت استفاده می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.