قدس آنلاین/ رضا طلبی: نماینده شیروان در مجلس گفت: در حالی که کارگران ساختمانی کشور به دلیل رکود حاکم بر مسکن، وضعیت معیشتی مناسبی ندارند و میلیون‌ها نیروی بیکار در کشور وجود دارد، برخی کارفرمایان به دلیل نبود نظارت مسؤولان و ارزان بودن این نوع نیروی کار، به آسانی اقدام به به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز بدون پروانه کار در مشاغل ساختمانی می‌کنند.

پیگیری به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در کارهای ساختمانی

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با «قدس» با بیان اینکه در تمامی مشاغل به‌کارگیری نیروی کار ایرانی بر نیروی خارجی اولویت دارد، افزود: طبق قانون، اگر کارفرمایی از نیروی کار خارجی غیرمجاز بدون پروانه استفاده کند، روزانه 118 هزار و 700 تومان جریمه و از 6 ماه تا یک سال زندانی می‌شود، در حالی که در برخی مجموعه‌ها اتباع خارجی به صورت غیررسمی مشغول به کار هستند و هیچ برخوردی نیز با خاطیان و متخلفان صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بی توجهی به قوانین موجود در به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در مشاغل ساختمانی مؤثر است و به طور حتم ما موضوع به‌کارگیری اتباع بیگانه در برخی مجموعه‌ها را در کمیسیون اجتماعی پیگیری می‌کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بر لزوم ساماندهی اتباع خارجی در کشور تأکید کرد و گفت: در حالی که صدها مشکل و آسیب از ناحیه برخی اتباع خارجی به کشور وارد می‌شود، همچنان نسبت به ساماندهی این افراد بی توجهی می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.