کارگردان سریال «نفس شیرین» گفت: بخشی از قصه‌مان به حضور بچه‌هایی که بعد از اهدای عضو دیالیز می‌شوند، ربط داشت و بر همین اساس از افرادی که در بیمارستان برای دیالیز می‌آمدند، تصاویری ضبط شد که در سریال گنجانده خواهد شد.

بعضی از تصاویر مستند هستند

به گزارش قدس آنلاین «سیامک خواجه وند» کارگردان سریال «نفس شیرین» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: یکی از ویژگی‌های بارز موجود در قصه این سریال،‌ موضوع اهدای عضو بود که برای ما اولویت داشت. «نفس شیرین» در روزهای محرم اتفاق می‌افتد و وجه تشابه قصه با اتفاقاتی که در این دهه می‌افتد،‌ ایثار و از خودگذشتگی است. هدف اصلی‌مان از تولید چنین اثری فرهنگ سازی برای اهدای عضو است.

این کارگردان با اشاره به حضورش در بیمارستان مسیح دانشوری افزود: حدود دو هفته در این بیمارستان مشغول به تصویربرداری بودیم و خانواده‌هایی که بعضا با این معضل مواجه بودند را از نزدیک می‌دیدیم. بالاخره شرایط سختی است و برخی‌ها ترجیح می‌دادند تا بیمارشان دفن شود، اما اعضایش را اهدا نکنند.

خواجه وند همچنین درباره وجود تصاویر مستند در این سریال نیز گفت: بخشی از قصه‌مان به حضور بچه‌هایی که بعد از اهدای عضو دیالیز می‌شوند، ربط داشت و بر همین اساس از افرادی که در بیمارستان برای دیالیز می‌آمدند، تصاویری ضبط شد که در سریال گنجانده خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین همراه با تمامی عوامل در جشن نفس که در 3 مهرماه امسال در برج میلاد برگزار شد،‌ حضور داشتیم و تمام لحظه‌های این مراسم را مقابل دوربین بردیم. در حقیقت از همان ابتدا قصد داشتیم تا بخش مهمی از سکانس‌های سریال «نفس شیرین» را جشن نفس تشکیل دهد و برای همین نیز تعدادی از بازیگران‌مان که در نقش دهنده و گیرنده عضو بودند به روی سن رفته و برای حضار صحبت کردند.

این کارگردان همچنین ادامه داد: حضور گروه تولید در بیمارستان مسیح دانشوری کمک بزرگی به ما کرد،‌ چراکه در آن فضا با افراد مختلفی برخورد داشتیم و بازیگرانمان می‌توانستند از رفتارهای آنها در بازی‌هایشان کمک بگیرند.

علیرضا جلالی تبار، نیما شاهرخ شاهی، فخرالدین صدیق شریف، کیمیا بابائیان، سارا منجزی، شهین تسلیمی، زهره حمیدی، مریم معصومی، فرشاد حسینی، آرمان صورتگر، کوروش معصومی، مهدی امینی خواه، کاظم افرندنیا، غزل کرمعلی، شادی محمدپور، شهرام آریا، پژواک ایمانی، مهوش وقاری و... از بازیگران این سریال مناسبتی هستند.

به گزارش فارس، موضوع این سریال درباره اهدای عضو است و برای آشنایی بیشتر مردم با اهدای عضو تولید می‌شود. وزارت بهداشت نیز تمایلی به ساخت این اثر داشت و در شرایطی که قرار بود در قالب فیلم ویدئویی تولید شود،‌ تهیه کننده و مسئولین تصمیم گرفتند تا آن را به صورت مینی سریالی تولید کنند.

عوامل اصلی سریال «نفس شیرین» عبارتند از تهیه کننده: کیان بابائیان، کارگردان: سیامک خواجه وند، مجری طرح: حامد رضی، مشاور پروژه: داریوش بابائیان، مشاور پزشکی فیلمنامه: دکتر قبادی، نویسنده فیلمنامه اولیه: مصطفی امجدی، نویسنده سریال: محمود اصلانی. بازیگران: علیرضا جلالی تبار، نیما شاهرخ شاهی، فخرالدین صدیق شریف، کیمیا بابائیان، سارا منجزی، شهین تسلیمی، زهره حمیدی، مریم معصومی، فرشاد حسینی، آرمان صورتگر، کوروش معصومی، مهدی امینی خواه، کاظم افرندنیا، غزل کرمعلی، شادی محمدپور، شهرام آریا، پژواک ایمانی، مهوش وقاری و... .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.