مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی پیرامون استعفای سه وزیر گفت: ما این حرکت را بیشتر با ابعاد سیاسی و پشت پرده‌هایی برای انتخابات می‌دانیم و استعفاهای تشریفاتی و انتصابات جدید دولت را در مسیر انتخاب تفسیر می‌کنیم.

خوشبینانه ترین تفسیر از تغییرات وزرا مسیر غلط گذشته است و معرفی افراد جدید نشان می دهد مسیر غلط تر است!

به گزارش قدس آنلاین میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، پیرامون استعفای وزیر ارشاد و معرفی فردی به مجلس شورای اسلامی برای پذیرش مسئولیت وزارت در ارشاد اظهارداشت: جابجایی درون دولت‌ها امری است که وقتی در ماه‌های پایانی عمر دولت انجام می‌شود طبعاً بایستی دلایل آن را انگیزه‌های غیرفرهنگی و غیرمدیریتی و غیر کاری دانست.

وی گفت: وقتی که ارکان بلوک فرهنگی در دولت به ناگهان تغییر می‌کنند چه در ارشاد، چه آموزش و پرورش و چه وزارت جوانان و ورزش،در نگاه اول یعنی دولت سه سال و نیم در یک مسیر غلط حرکت می‌کرده، اما الان متوجه شده که خطا صورت گرفته و در جهت اصلاح روش ها و مدیریت ها برآمده است. این اولین و خوشبینانه ترین برداشتی است که از اینگونه تغییرات در کابینه یک دولت در چند ماه مانده به پایان عمرش استنباط می‌شود.

وی ادامه داد: ولی ظاهرا اینگونه نیست. وقتی که گزینه‌های معرفی شده برای مجلس را با گزینه‌های مستعفی شده ،قیاس می‌کنیم و سوابق شان را مرور می کنیم ،حدس ما تقویت می شود که نه تنها قصد اصلاح در مسیر غلط رفته پیشین وزیران مستعفی ، وجود ندارد بلکه به غلط ‌های بیشتر و فاصله گرفتن بیشتر از اهداف و مبانی خط امام و انقلاب و به تبع فاصله گذاری ها با نیروهای انقلابی و مومن ،دامن زده می‌شود و بعبارت دیگر، مسیرهای غلط‌تری پیش روی دولت گذاشته می‌شود.

به گفته مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، این حرکت بیشتر با ابعاد غیرفرهنگی و حتی غیر مدیریتی و دارای پشت پرده‌هایی برای مسایل حاشیه‌ای چند ماه پیش روست و استعفاهای تشریفاتی و انتصابات جدید دولت، در مسیر اصلاح وضع اکنون، ارزیابی نمی شود.

نیلی با بیان اینکه اسامی که امروز برای وزارت ارشاد و آموزش و پرورش برای معرفی به مجلس عنوان شده نشان می‌دهد مسیرهای غلط‌تری پیش روی دولت یازدهم است، گفت: در واقع با این پیشنهادها کورسوی امیدی هم اگر بود کم نور تر می شود و مسیرهای غلط پیش رو در سال‌های گذشته این بار با این انتخاب‌ها اصلاح نخواهند شد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه سالهاست ما و بسیاری از فعالان نشر و جبهه فرهنگی چشم امیدی به دولت یازدهم نداشته و توقعی نداریم، گفت: دلیل اینکه توقعی نداشتیم و یا بی توقع بودیم این نیست که آنها وظیفه نداشتند یا ندارند، بلکه بیشتر به سبب ناتوانی و نخواستن‌های شان بوده است، بر این اساس ما از ابتدا امید چندانی به دولت امید نبستیم و بسیاری دیگر از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی نیز در این سالها از مدیران فرهنگی دولت، قطع امید کرده بودند.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان امسال فرمودند: که به وزارت ارشاد امیدی ندارند،این حرف دل بسیاری از خیل سربازان ایشان بود و هست. به نظرم این جابه جایی ها تاثیر چندانی در بهبود وضع نامطلوب فرهنگی کشور نخواهد داشت و صرفاً وزیر آینده فرصت 5-6 ماهه‌ای دارد تا اهداف حاشیه ای دولت را برای انتخابات اجرایی کند و با همکاران جدیدشان معارفه و آشنایی داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.