قدس آنلاین: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در 5 سال اخیر میزان رشد مالیات در کشور 2.5 برابری و در خراسان رضوی 4 برابر بوده است که این رقم در استان ناعادلانه بوده است.

میزان رشد مالیات در خراسان رضوی به نسبت کشور ناعادلانه است

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن حسینی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: دادگستری خراسان رضوی در چند سال اخیر تلاش خوبی در بحث جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای صنعتی استان داشته است که در این رابطه از حمایت‌های صورت گرفته توسط دستگاه قضائی خراسان رضوی در بخش صنعت استان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری سالم و معقول سبب رشد و موفقیت هر حرفه‌ای است، افزود: اگر این مهم به شکلی درست نباشد مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد و باید موضوع سرمایه‌گذاری جدی گرفته شود، زیرا به واسطه آن است که اشتغال به وجود می‌آید.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با گلایه از میزان افزایش ناعادلانه مالیات در استان، خاطرنشان کرد: در بحث افزایش میزان مالیات در 5 سال اخیر شاهد افزایش 2.5 برابری میزان مالیات کشوری بودیم که رقم آن از 40 هزار میلیارد تومان به 100 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، اما میزان این رشد در استان 4 برابر بوده است و از 700 میلیارد تومان به 3 هزار میلیارد تومان رسیده است که سبب افزایش رکود و نرخ بیکاری در خراسان رضوی شده است.

حسینی تصریح کرد: انصاف مالیاتی حکم می‌کند که هر مجموعه نسبت به سهمش مالیات بپردازد، اما میزان این پرداخت در حوزه صنعت 9 برابر سهمش است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور یک اقتصاد بانک محور است، تأکید کرد: در هراتفاق و رویدادی اول ساز و کار بانک‌ها مطرح می‌شود و بانک‌ها سود سپرده‌گذاری 25 درصد را به 15 درصد و سود تسهیلات 30 درصد را به 18 درصد کاهش دادند که شاهد اجرای نرخ سود جدید در سپرده‌ها هستیم اما این مهم را در تسهیلات شاهد نیستیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: از دستگاه قضائی استان درخواست داریم تا بخش خصوصی را مورد حمایت ویژه قضائی این مجموعه قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.