تساهل وزارت نیرو در مساله ورود فاضلاب به دریاچه خزر و دریاچه ارومیه، لغو مجوز موسسات اقتصادی و بلاتکلیفی مردم در دریافت سپرده های خود و برخورد از مجاری قانونی با کشور امارات متحده عربی در مورد ادعای مالکیت جزایر ایران اسلامی از جمله تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی است.

تساهل وزارت نیرو در ورود فاضلاب به دریاچه خزر و دریاچه ارومیه

به گزارش خبرنگار ایسنا، اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی امروز (یکشنبه) تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را به شرح زیر قرائت کرد.

فریدون احمدی نمایند طارم به وزیر راه و شهرسازی: لزوم توجه جدی به موضوع تامین زمین برای تعاونی های مسکن شهرستان زنجان.

نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به سرپرست آموزش و پرورش: لزوم برخورد با افرادی که اسم شهید حسین فهمیده را از کتاب های حذف کرده اند و به وزیر امور خارجه: لزوم برخورد از مجاری قانونی با کشور امارات متحده عربی در مورد ادعای مالکیت جزایر ایران اسلامی. به رئیس جمهور: توضیح علت تساهل دستگاه های مجری در برخورد با گسترش دامنه شکار غیر مجاز. به وزرای خارجه، کشور، بهداشت، نیرو و رئیس جمهور: توضیح علت تساهل وزارت نیرو در مساله ورود فاضلاب به دریاچه خزر و دریاچه ارومیه.

محجوب، قاضی پور، پورابراهیمی، انارکی، فیضی، مرادی، فرشادان، بیگلری، علوی، علی محمد مرادی و حمدالله کریمی به وزیر راه و شهرسازی: توضیح در مورد علت عدم توجه به وضعیت نابسامان جاده های استان کردستان و وقوع تصادفات مکرر در این جاده که منجر به فوت افراد می شود.

پورابراهیمی نماینده کرمان به وزیر کار: لزوم رسیدگی به عملکرد مدیریت شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان.

احمد انارکی نماینده رفسنجان  و محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان به رئیس جمهور: توضیح علت عدم توجه به وضعیت بحرانی بازار صادرات محصول پسته کشور که موجب ورود خسارت سنگینی به مردم شده است.

قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه به رئیس جمهور: لزوم تعیین تکلیف کارمندان و کارکنان شرکتی در غرب کشور و لزوم پرداخت معوقات کشاورزان تا قبل از شروع فصل جدید کشاورزی و توضیح علت کسر حقوق بسیجیان و ایثارگران استان کرمانشاه به میزان 25 درصد در سال 95 و لزوم جبران آن در سال 96 و پرداخت معوقات آنان.

حمزه امینی نماینده هشترود به رئیس جمهور: توضیح علت عدم توجه به مناطق محروم و تامین تجهیزات و اماکن ورزشی همانند تعمیر استخر شنای هشترود که حدود یک سال است بلاتکلیف مانده است.

نمایندگان رشت و لاهیجان به وزیر اقتصاد: توضیح علت لغو مجوز موسسات اقتصادی و بلاتکلیفی مردم در دریافت سپرده های خود و به رئیس جمهور: توضیح علت عدم توجه به قانون درباره استخدام نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمات. به وزیر جهاد کشاورزی: توضیح علت صدور مجوز خلاف قانون برای واردات برنج.

دهمرده ، شهریاری، یارمحمدی، ایران نژاد، کرد، دورازهی، امینی فرد و کیخا نمایندگان استان وسیستان و بلوچستان به وزیر نیرو: توضیح در مورد علت عدم اقدام عملی درباره رسوب گذاری و تبخیر آب چا ه‌ها و مطالعه راجع به آبهای دشت سیستان و انتقال آب شرب از دریای عمان به زاهدان و زابل.

سامری نماینده خرمشهر به وزیر دفاع: توضیح علت اخراج فرزندان نیروهای ارزشی دفاع مقدس به دلیل اختلافات سیاسی از شرکت کشتی سازی شهید عبدالرضا موسوی.

طاهرخانی و بابایی نمایندگان تاکستان و بوئین زهرا به رئیس جمهور: صدور دستور سریع برای خرید تضمینی محصول کشاورزی کشمش استان قزوین.

ابطحی نماینده خمینی شهر به وزیر صنعت: لزوم بازنگری در درجه بندی در خرید تنباکو، تنباکوکاران و افزایش مبلغ خرید به ویژه در شهرستان خمینی شهر.

قاضی پور نماینده ارومیه به وزیر کشاورزی و رئیس جمهور: توضیح علت عدم پرداخت وجوه مربوط به خرید تضمینی گندم کشاورزان آذربایجان غربی. به وزیر نیرو: جلوگیری از افزایش بی رویه حق انشعاب برق روستایی و شهری و به وزیر خارجه: لزوم تذکر جدی به آقای بارزانی در سفر به ایران راجع به قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و عدم حمایت از جریان های تروریستی و قدردانی از الطاف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

نمایندگان استان مازندران و نجفی نماینده تهران به رئیس جمهور: توضیح علت عدم تخصیص ریالی از طرح های مصوب هیات دولت به استان مازندران پس از گذشت یک سال.

شریعت نژاد، احمدی لاشکی، دامادی، نجفی، رزیان، لاهوتی، نانواکناری، شکری، اسماعیلی، دلخوش، افتخاری، شاعری، حاجی دلیگانی، قاضی پور و پورمختار به وزیر جهاد کشاورزی: توضیح علت عدم حمایت از صادرات محصول کیوی که هر ساله بیش از 80 درصد مازاد مصرف داخلی دارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.