قدس آنلاین: مدیر فرهنگسرای زیارت شهرداری مشهد از برگزاری ویژه‌برنامه‌ « لثارات الحسین» در محرم و صفر امسال برای نخستین بار در سطح شهر مشهد خبرداد.

 طرح ابتکاری « لثارات الحسین» در هیات مذهبی و مساجد مشهد برگزار می‌شود

حسین کمیلی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان اینکه این ویژه برنامه از اولین شب ماه محرم در مساجد و هیات‌های مذهبی برگزار شده است و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد یافت، افزود: در این برنامه‌ها افرادی که خود الگوی مجسم همراهی با اباعبدالحسین (ع) در عرصه زندگی هستند؛ در جمع مردم حضور پیدا کرده و درباره قیام امام حسین(ع) و مجاهدت‌های که خودشان در این راه داشته‌اند؛ به ایراد سخنرانی می پردازند.
مدیر فرهنگسرای زیارت مشهد اضافه کرد: از ابتدای ماه محرم تا کنون یکی از مجاهدین انقلابی و از جانبازان بحرینی با نام سید مهدی موسوی که چند ماه پیش از زندان‌های بحرین آزاد شده و 5 سال در زندان حکام غاصب و ظالم بحرینی بوده است؛درخصوص ماهیت قیام امام حسین (ع) ،رنج ها و سختی‌های مجاهدین راه امام حسین سخنرانی داشت.
کمیلی با بیان اینکه تا پایان ماه صفر سخنرانان و مجاهدین دیگری از کشورهای عراق و افغانستان در این ویژه‌برنامه‌ها حضور خواهند یافت؛ تصریح داشت: سید مهدی موسوی، جانباز بحرینی تا کنون در 20 جلسه در مساجد و هیات مذهبی سخنرانی داشته است و در خصوص قیام اباعبدالله، خاطرات زندان و سختی‌های ملت بحرین در راه مبارزه با حکام ظالم و استکبار جهانی با مردم به گفتگو پرداخته است.
وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد فرهنگسرای زیارت شهرداری مشهد، حضور در مجالس مردمی، هیات، مساجد و تامین سخنران و هدایت فرهنگی است؛ گفت: تا کنون 150 سخنران بین‌المللی در مساجد و هیات مذهبی مشهد از سوی فرهنگسرای زیارت درایام و مناسبتهای مختلف حضور یافتند.
مدیر فرهنگسرای زیارت شهرداری مشهد با بیان اینکه «لثارات الحسین» به همت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد و فرهنگسرایی زیارت با میزبانی هیات مذهبی و مساجد شهر برگزار می‌شود؛ اضافه داشت: در حدود ده هزار نفر در ویژه برنامه «لثارات الحسین» شرکت کردند وپیش‌بینی می کنیم 40 تا 50 هزار نفر مخاطب این برنامه در مساجد و هیات مذهبی درطول محرم و صفر امسال باشند.
وی در پایان با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار «لثارات الحسین» در ایام محرم و صفر برگزار می شود؛ گفت: این برنامه به شدت بازخورد و واکنش مثبتی داشته است و کسانی که با این افق هماهنگ هستند حضور این سخنران‌ها را مثبت ارزیابی می کنند واز برگزاری آن استقبال خوبی داشتند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.