قدس آنلاین- سعید کوشافر: سرهنگ رزمخواه، رئیس پلیس آگاهی خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خط قرمز از دستگیری دو زن کیف قاپی خبر داد که با حضور در شهرهای مذهبی مشهد و قم، زنان خارجی را طعمه قرار داده و اقدام به سرقت کیف‌های دستی آنان می‌کردند، اما هوشیاری کارآگاهان زبده آگاهی آنها را روانه زندان کرد.

زنان خارجی طعمه دو زن سارق در مشهد و قم

زن خارجی در حال گشت و گذار در شهر بود، او ساعتی بعد خاطرش آمد که قول داده برای اعضای خانواده‌اش سوغاتی بخرد و راهی یکی از بازارهای مرکز شهر شده. وارد چند مغازه شد، قیمت گرفت و به نظرش رسید که قیمتها را بالا می‌گویند، شاید لهجه‌اش کار دستش می‌دهد و به محض اینکه می‌فهمند مسافر خارجی است، بالا می‌پرانند.

در یکی از مغازه‌ها دو زن جوان کنارش بودند که شروع به چانه زنی کرد، در نهایت هم با فروشنده به توافق رسیدند، تخفیف خوبی گرفته بود و خوشحال بود که یکی از سوغاتی‌ها را با قیمت خوبی خریده است.

در زمانی که می‌خواست پول فروشنده را بدهد کیفش را روی میز گذاشت و در میان پولهای خارجی دنبال اسکناس ایرانی گشت، او متوجه نشد اما یکی از دو زنی که داخل مغازه بود با چشمانش تمام زیر و زبر کیف زن را مورد کنکاش قرار داد.

زن خارجی از مغازه خارج شد، بسته خریدش را در یک دستش گرفته بود و کیفش را در دست دیگرش، هنوز چند قدمی پیش نرفته بود که دو زن جوان به او نزدیک شدند، با سرعتی وصف ناشدنی یکی از آنها کیف زن را ربود و بلافاصله هم از محل دور شدند.

زن خارجی که از ترس زبانش بند آمده بود حتی توان دنبال کردن آنها و یا فریاد کشیدن هم نداشت، پس راهی اولین کلانتری شد و شکایتش از این دو زن کیف قاپ را تسلیم مراحل قانونی کرد.

پرونده تشکیل و تحویل اداره آگاهی شد، پای آبروی شهر در میان بود و رئیس پلیس آگاهی تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان را مسؤول رسیدگی به این پرونده کرد.

کارآگاهان مقابل یک معما

این کارآگاهان پایگاه ثامن که معماهای بسیار دشوار پیچیده‌تر از این را هم براحتی آب خوردن حل کرده بودند، مالباخته را فراخواندند و اظهارات او را به دقت مورد تحلیل قرار دارند، آنها با کمک این زن خارجی چهره فرضی متهمان را ترسیم کرده و در اولین حرکت عملیاتی این تصویر را در اختیار تمام واحدهای گشتی پلیس قرار دادند.

آنها در مرحله دوم عملیات گسترده میدانی را کلید زدند و گشتهای کنترل نامحسوس را پس از توجیه روانه هسته مرکزی شهر کردند.

عملیات گسترده چند روزی ادامه داشت، آنها بخوبی می‌دانستند که این زنان سارق که شگردشان دزدی از اتباع خارجی است به طور قطع دوباره مرتکب سرقت خواهند شد و این بار در تور بزرگ پلیس آگاهی گرفتار خواهند شد و همین گونه هم شد.

مأموران گشت و کنترل نامحسوس در منطقه مرکزی شهر با زنی تبعه خارجی مواجه شدند که فریاد زده و کمک می‌طلبید، بلافاصله پلیس وارد عمل شد و خیلی سریعتر از آنچه دو زن سارق گمان می‌کردند، آنها را بازداشت کردند.

داستانسرایی دو زن کیف قاپ

زنان سارق تلاش داشتند خود را بی‌گناه جلوه دهند و ماجرا را ناشی از یک سوءتفاهم قلمداد کنند که مأموران زن از راه رسیدند و آنها را به کلانتری منتقل کردند.

بازرسی وسایل همراه این دو زن که توسط پلیس زن انجام شد، دست آنها را رو کرد، یک تلفن همراه هوشمند، 12 میلیون و 750 هزار ریال وجه نقد، 50 هزار دینار عراقی و یک کیف پول حاوی 300 دلار وجه نقد از این دو زن کیف قاپ کشف شد و سقف دروغهایی که تا آن لحظه ساخته بودند فرو ریخت.

کارآگاهان زبده آگاهی در حالیکه این دو زن را مورد بازجویی قرار می‌دادند از مقام قضایی خواستند برای روشن شدن زوایای تاریک پرونده دستور بازرسی مخفیگاه سارقان را صادر کنند و به این ترتیب هنوز داستان جدید زنان کیف قاپ شکل نگرفته بود که گروهی از مأموران به لانه این دو سارق در بلوار طبرسی رسیدند.

شواهد انکارناپذیری از این محل به دست آمد و 6 دستگاه گوشی هوشمند رازهای ناگفته زیادی را فاش کرد.

این دو زن جوان کیف قاپ تا بحال به دو فقره کیف قاپی از اتباع خارجی در مشهد و 3 فقره کیف قاپی باز هم از اتباع خارجی در قم اعتراف کردند.

تحقیقات ادامه دارد

سرهنگ حمید رزمخواه رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی که این پرونده را برای خبرنگار ما تشریح می‌کرد، خاطرنشان کرد که این پایان کار نیست و بازجویی‌ها از این دو سارق کیف قاپ برای کشف سایر اتهامات احتمالی ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.