قدس آنلاین-ایلام: معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: این استان عاری از پدیده کودک فروشی است و تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص نداشته ایم.

در ایلام پدیده کودک فروشی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، زهرا همتی با بیان اینکه کودک فروشی بعنوان یک معضل اجتماعی، جرم محسوب می شود و با عاملان آن برخورد قانونی خواهد شد، اظهار داشت: چند مورد سر راه گذاشتن نوزاد در این استان وجود داشته ولی تاکنون موردی از پدیده کودک فروشی مشاهده و به بهزیستی هم گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه اگر پدر یا مادری اقدام به فروش کودک خود کنند، در واقع حق انسانی و والدینی خود را به درستی اداء نکرده اند، افزود: والدین وظیفه دارند که بهترین و مناسب ترین وضعیت زندگی را برای فرزندان شان فراهم و تأمین کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه اهمیت زندگی کودک بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، بیان داشت: اگر هم با رأی دادگاه و بر اساس مصلحت، کودکان و یا نوزادانی بعنوان فرزند خوانده به برخی خانواده ها سپرده می شوند، این خانواده های تحویل گیرنده باید دارای شرایط لازم و ایده آل در تمامی زمینه ها باشند.

زهرا همتی یادآور شد: برخی نوزادان و یا کودکانی که فروخته می شوند، ممکن است مورد سوء استفاده های جنسی، فروش اندام و اعضا قرار گیرند و حتی برای توزیع مواد مخدر نیز از آن ها استفاده شود.

وی خاطرنشان ساخت: این اداره کل آمادگی دارد تا بر اساس رأی دادگاه، کودکانی که به هر دلیل بدسرپرست،  بی سرپرست و یا خانواده هایشان توانایی نگهداری شان را نداشته باشند، آنها را تحویل خانواده های متقاضی فرزند خوانده نماید.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.