قدس آنلاین- بیرجند:مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به دلیل تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه 13 آبان زنگ استکبارستیزی روز دانش‌آموز در روز چهارشنبه 12 آبان در تمام مدارس نواخته می‌شود ولی دانش‌آموزان و فرهنگیان در کنار سایر اقشار انقلابی استان روز پنجشنبه در راهمپیمایی 13 آبان شرکت می‌کنند.

 نواخته شدن زنگ استکبارستیزی  12 آبان درمدارس خراسان جنوبی / نیاز خراسان جنوبی به 404کلاس درس

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ازبیرجند، عباس لامعی در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان که در شهرستان طبس برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر 10 پروژه نیمه تمام شامل 3 آموزشگاه، استخر شنا، سالن ورزشی، سالن چند منظوره و مرمت و بازسازی مدارس در طبس وجود دارد که تسریع در تکمیل آنها نیازهای آموزشی و پرورشی این شهرستان را برطرف می‌کند.

وی افزود: به طور میانگین میزان پیشرفت فیزیکی این طرح­ها 55 درصد است که برای آن قریب 20 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه طرحهای نیمه تمام شهرستان طبس برای تکمیل و بهره‌برداری به 15 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد افزود: با بهره‌برداری از این تعداد طرح ضمن برخورداری 6 هزار دانش‌آموز از مزایای آن مشکل کمبود فضاهای آموزشی و پرورشی شهرستان نیز برطرف می‌شود.

لامعی با اشاره به نیاز استان به 404 کلاس درس تصریح کرد: از این تعداد 143 کلاس در قالب 8 آموزشگاه در شهرستانهای بیرجند، درمیان، قاین، زیرکوه و نهیندان در حال احداث است.

وی با بیان اینکه مهرماه امسال 32 هزار و 402 مترمربع به میزان 41 کلاس درس و 2 باب خوابگاه به فضای آموزشی و پرورشی استان اضافه شده است یادآور شد: با افزایش این تعداد کلاس به فضای آموزشی خراسان جنوبی بیش از 15 هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی از مزایای آن بهره‌مند ‌شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از افتتاح سامانه گرمایشی 6 سالن چند منظوره، یک کتابخانه و 289 کلاس درس در ابتدای سال تحصیلی جاری خبر داد و افزود: با استانداردسازی این 289 کلاس کلاسهای مجهز به تأسیسات گرمایش مرکزی استان به 52 درصد افزایش می‌یابد.

لامعی با اشاره به فرارسیدن یوم الله 13 آبان ادامه داد: به دلیل تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه 13 آبان زنگ استکبارستیزی روز دانش‌آموز در روز چهارشنبه 12 آبان در تمام مدارس نواخته می‌شود ولی دانش‌آموزان و فرهنگیان در کنار سایر اقشار انقلابی استان روز پنجشنبه در راهمپیمایی 13 آبان شرکت می‌کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.