قدس آنلاین-اراک –احمد مختاری: رئیس جمهور گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ثبات اقتصادی بر کشور حاکم شده و تورم قدم به قدم در حال کاهش است.

تورم قدم به قدم در حال کاهش است

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه توسعه سرمایه گذاری استان مرکزی گفت: این جلسه به منظور همفکری و هماهنگی و استفاده از نظرات فعالان بخش خصوصی در استان برگزار شده است. وی ادامه داد: دولت سعی دارد از این طریق و استفاده از نظرات بخش خصوصی در جهت سرمایه گذاری، ورود فناوری و ایجاد اشتغال استفاده کند.

روحانی با بیان اینکه اقتصاد همانند هنر و علم خیلی مرز نمی شناسد اظهار کرد: فضای کسب و کار در تعامل با سطح جهان و همکاری با بخش خصوصی رشد پیدا می کند.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است که فضای کسب کار را آماده کند ادامه داد: در این راستا سفرا در کشورهای مختلف شرایط را برای کار و تلاش در سفرهای خارجی آماده می کنند. رئیس جمهور بیان کرد: دربسیاری از زمینه ها شرایط برای تبادل کالا و اطلاعات و فناوری وجود دارد و باید از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.

روحانی با اشاره به اینکه جمعیت فعال کشور رو به افزایش است افزود: جمعیت فعال در صورتی که شرایط مهیا باشد وارد بازار کار می شوند.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت یازدهم به دلیل اینکه امید در جامعه افزایش یافت متقاضی کار در جامعه بالا رفت.

رئیس جمهور بیان کرد: در سه سال گذشته سالانه حدود یک میلیون نفر به جمعیت فعال اضافه می شود و سالانه حدود ۷۱۴ نفر هم مشغول به کار می شوند.

روحانی امنیت را نکته مثبت برای فعالیت های اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: جمعیت فعال و جویای کار هم که لازمه توسعه اقتصادی است در کشور مهیا است. وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ثبات اقتصادی بر کشور حاکم شده و تورم قدم به قدم در حال کاهش است.

روحانی اظهار کرد: دولت امسال برای اقتصاد کشور رشد پنج درصد را پیش بینی کرده است که البته دولت اعتقاد دارد که بیش از پنج درصد رشد اقتصادی را داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به بازدید از شرکت واگن پارس اراک گفت: این شرکت برای اینکه بتواند بازوهای داخلی و خارجی را در اختیار بگیرد باید از تکنولوژی های روز استفاده کند. وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل اینکه بسیاری از بخش ها از جمله نفت و گاز از تکنولوژی های روز استفاده نمی کنند نتوانسته اند به خوبی در بازارهای مختلف رقابت کنند.

روحانی با اشاره به اینکه اراک یک مرکز صنعتی در مرکز کشور است و طرح مشکلات صنعت واگن پارس اراک گفت: استعداد این استان تولید بیش از هزار واگن مسافری و باری می باشد. وی همچنین ادامه داد: ما این همه کارگر کارآزموده و مهندس داریم ولی قبل از اینها ما نیازمند به تقاضا و بازار خرید داخلی و خارجی هستیم.

رئیس جمهور بحث حمایت از تولید داخلی را مطرح و بیان کرد:باید از تولید داخلی حمایت کنیم و جلوی واردات گرفته شود.

روحانی در ادامه افزود: ما نیازمند نو آوری و به روز کردن فناوری ها هستیم و برای اینکه با فن آوری ها آشنا شویم لازم است با بیرون ارتباط و مشارکت داشته باشیم و نمیشود در دنیای امروز با بیرون ارتباط نداشت و ما باید تعامل برقرار کنیم.

وی گفت:وقتی تورم ما یک رقمی می شود، سود تسهیلات باید کاهش پیدا کند تا سرمایه گذار و پیمانکار بتوانند رقابت کنند.

رئیس جمهور رقابت را عامل اصلی توسعه دانست و گفت: ما باید در همه بخش ها بایکدیگر به رقابت بپردازیم. روحانی با اشاره به بدهکاری های دولت ادامه داد:ما هم اکنون در حال تسویه حساب بدهکاری ها هستیم و در این زمینه یک حرکتی آغاز شده است.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت های ما شکستن این بدهکاری ها است تا پیمانکاران و بانک ها و سرمایه گذاران بتوانند تحرک بیشتری داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به صندوق بین المللی گفت:در صندوق بین المللی نشان دادیم که ایران در هنگام کاهش قیمت نفت عملکرد بسیار خوبی داشته و این نشان می دهد که این یک تحرک مثبت است.

وی به بخش گردشگری هم اشاره کرد و همچنین جایگاه استان مرکزی در کشور را ارج نهاد و خواستار جذب گردشگر های داخلی و خارجی به این استان شد. روحانی ادامه داد: باید زیر ساخت های صنعت توریست را بوجود آوریم و بعد آنرا توسعه دهیم. رئیس جمهور در آخر آرزوی پیشرفت در بخش های کشاورزی، صنعتی، علمی و ... را کرد؛ همچنین، اراکی زیبا همراه با مردمی شاد را خواستار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.