قدس- آنلاین اراک-احمد مختاری: مجتمع دامداری ۳۰ هزار راسی پرواربندی گوسفند ۳۰ هزار راسی در شهرستان خمین با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان محلی عصر روز یکشنبه بهره برداری شد.

۲۳ طرح دام ،طیور و آبزیان در سفر کاروان تدبیر و امید در استان مرکزی

این مجتمع دامداری پرورش گوسفند داشتی توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

این مجتمع دامداری منحصر به فرد پرواربندی گوسفند ۳۰ هزار راسی است که ۱۵ هزار راس آن مولد است و سالانه ۲۳۰ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف می کند.

مجتمع دامداری کشت و صنعت گل ریحان به عنوان مرکزی برای پشتیبانی همه دامداری های مرکزی و حتی استان های مجاور محسوب می شود که نهاده های دامی نظیر دارو و خوراک را هم تامین می کنند.

با بهره برداری از این مجتمع برای ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال مستقیم و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم فراهم شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در آئین بهره برداری از این طرح به صورت ویدئو کنفرانس ۷۶ طرح کشاورزی در زمینه های آب و خاک، باغبانی، صنایع تبدیلی، دام، طیور و آبزیان را افتتاح کرد.

محمود حجتی گفت: در سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی ضمن بازدید از فعالیت های کشاورزی و دامداری و دیدار با تولید کنندگان بخش کشاورزی و بررسی مشکلات کشاورزی، ۷۶ طرح نیز راه اندازی و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

وی بیان کرد: برای این طرح ها ۱۱۳ میلیارد تومان سرمایه گزاری از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی شده است. وی اظهارکرد: با بهره برداری از این طرح ها ۱۷۶۴ فرصت اشتغال فراهم شده است.

حجتی اظهارکرد: شهرک گلخانه ای ۹۵ هکتاری در زرندیه با اعتباری ۱۳۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۴۳۲ نفر و تولید سالانه ۱۰ هزار تن محصول دومین شهرک گلخانه ای کشور توسط سرمایه گذار خصوصی است.

وی ادامه داد: ساخت شهرک ماهیان زینتی محلات در ۱۳ هکتار با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریال که سالانه ۱۰ میلیون قطعه ماهی زینتی تولید و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم می کند.

حجتی گفت: ۳۳ طرح سیستم آبیاری کشاورزی در ۱۴۱۸ هکتار با سرمایه گذاری ۱۲۳ میلیارد ریال که با اجرای این سیستم ۵۷ هزار هکتاراز اراضی استان مرکزی زیر پوشش سیستم آبیاری نوین قرار می گیرد.

وی افزود: در این سفر ۱۵ هزار هکتار با اعتبار ۱۰۲ میلیارد ریال برای امسال و سال ۹۶ پیش بینی شده است تا اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر پوشش آبیاری نوین قرار گیرد. وی، واحد دیگر مورد بهره برداری را مجتمع خوراک دام و طیور در ساوه بیان کرد و افزود: این مجتمع سالانه ۶۱ هزار تن تولید دارد و ۶۹ میلیارد ریال برای راه اندازی این مجتمع سرمایه گذاری شده که زمینه اشتغال ۷۵ نفر را فراهم کرده است.

وی گفت: ۲۳ طرح دام ،طیور و آبزیان در سفر کاروان تدبیر و امید در استان مرکزی با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال بهره برداری شده که این طرح ها ۱۶۹ فرصت اشتغال ایجاد کردند. وی، در ارتباط با مجتمع دامداری پرورش گوسفند داشتی خمین گفت: این مجتمع در سطح کشور نمونه است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه انداز ی شده است.

وی ادامه داد: این مجتمع با هدف افزایش بهره وری از نژاد های برتر و پربازده و چند قلو زایی با روش دورگ گیری از گوسفند نژادهای داخلی شال و نژاد خارجی رمانف راه اندازی شده است. .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.