قدس آنلاین- بیرجند: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل پروژه سیستم اعلام اطفاء حریق بانک سپه با حضور معاون سیاسی استاندار، دبیر شورای پدافند غیرعامل، مدیر شعب بانک سپه خراسان جنوبی و تنی چند از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ازبیرجند، علی‌محمد رمضانی در مراسم افتتاح سیستم اعلام و اطفاء حریق بانک سپه اظهار داشت: رعایت امنیت یکی از مباحث مهم در پدافند غیرعامل است و این امر در بانکها نیز به صورت جدی مورد ملاحظه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از ساختمان مدیریت بانک سپه حدود 80 میلیارد ریال هزینه داشته است، افزود: سیستم اعلام و اطفاء حریق FM200 با هزینه‌ بیش از 2/5 میلیارد ریال مهیا شده است.

مدیر شعب بانک سپه خراسان جنوبی با اشاره به سیاستهای کلی نظام درخصوص پدافند غیرعامل بیان کرد: این سیاستها مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی ساختمانها و تأسیسات و تجهیزات و شریانهای کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن به کشور می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: همچنین این اقدامات هنگام بروز بحرانهای ناشی از جنگ و عملیات نظامی دشمن زمینه ارتقای آستانه مقاومت ملی و تسهیل در مدیریت بحران را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ساختمان مدیریت بانک سپه اظهار داشت: در این ساختمان علاوه بر استواری سیستم اعلان و اطفاء حریق اقداماتی شامل ارتقای سطح کیفی و کمی سیستمها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و ایجاد پشتیبان‌های مطمئن برای اطلاعات و نگهداری در محلهای مخصوص نیز انجام شده است.

مدیر شعب بانک سپه خراسان جنوبی افزود: همچنین انتقال اطلاعات بلافاصله پس از اتمام کار روزانه در واحدهای ستادی پس از دریافت و پردازش، ایجاد سیستم‌های موازی، مجهز شدن اتاق سرور به دیوارهای سنوز و درب ضد سرقت، تهیه خطوط ارتباطی پشتیبان برای شعب و تقویت منافذ ورودی شعب از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی نیز در این مراسم ضمن بر شمردن ابعاد مختلف این حیطه خاطرنشان کرد: با رعایت موارد مورد تأکید در پدافند غیرعامل می‌توان خدمت رسانی به مردم در شرایط بحران را در فضای امنیتی کامل مدیریت کرد.

علی افسر یادآور شد: همچنین فریب، ابتکار عمل و تنوع در تمام اقدامات مهم، موازی سازی سیستم‌های پشتیبانی وابسته، کوچک سازی، ارزان سازی و ابتکار در پدافند غیرعامل و مقاوم سازی و استحکامات و ایمن‌سازی سازه‌ های حیاتی از دیگر  اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.