رئیس سازمان مردم‌ نهاد دیده‌بان پیشرفت و عدالت گفت: دولت در برنامه ششم توسعه قصد دارد در حوزه سیاستگذاری علاوه بر حوزه اجرایی دخالت کند.

دولت مجلس را از سیاست‌گذاری حذف می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد توکلی رئیس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان پیشرفت و عدالت امروز دوشنبه 3 آبان در نشست نقد برنامه ششم توسعه که در پاتوق رسانه برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ششم توسعه علاوه بر اینکه نتوانسته ایرادات برنامه پنجم را حل کند در حوزه هدفگذاری و برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن اهداف نیز دارای اشکالاتی است.

وی افزود: امروز دولت قصد دارد تا تمام برنامه‌های استخدامی کشور را در اختیار بگیرد و اگر این حرف را بپذیریم یعنی برنامه‌ریزی کل کشور برای 5 سال را باید به یک نفر بسپاریم که این به هیچ وجه منطقی نیست و مجلس را از مهمترین کار سیاستگذاری کشور حذف می‌کند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دولت در زمینه تدوین قانون وظیفه‌ای ندارد، افزود: برنامه ارائه شده توسط دولت بسیاری از قوانین دائمی کشور را نقض کرده و باعث بی‌ثباتی اقتصادی و سرمایه‌گذاری می‌شود.

توکلی تصریح کرد: ورود دولت به بازار سرمایه کشور باعث جذب سرمایه به سمت خود دولت می‌شود و این امر باعث محدود شدن بخش خصوصی می‌شود و این موضوع با کوچک سازی دولت در تعارض است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.