وزیر کشور از ایجاد صندوقهای توسعه روستایی در روستاهای کشور خبر داد.

صندوق‌های توسعه در روستاهای کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز (دوشنبه 3 آبان) در نشست اختتامیه همیاران توسعه روستایی که در سالن کنفرانس پروین اعتصامی مرکز همایشهای بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: از دانشجویان و کارشناسان حوزه مطالعات جغرافیایی و روستایی تقاضا داریم طرحهایی در راستای تولید شغل،‌ توسعه اجتماعی و رفع مشکلات مسکن ارائه دهند که این طرحها می‌تواند نقش بسزایی در توسعه روستایی کشور داشته باشد.

وزیر کشور درباره سند توسعه روستایی تصریح کرد: ما می‌توانیم در همه روستاها یک سند توسعه روستایی تنظیم کنیم که این سند شامل راهها و روشهای توسعه روستایی است.

رحمانی‌فضلی درباره بحث مهاجرت روستائیان به کلانشهرها تاکید کرد: ما نمی‌توانیم جلوی مهاجرت را بگیریم اما با ارائه راهکارهای مناسب می‌توان مهاجرت را مدیریت کرد.

وی ضمن درخواست از دانشجویان و کارشناسان حوزه مطالعات جغرافیایی مبنی بر تهیه 31 سند توسعه روستایی و استانی به منظور بهبود و بالا رفتن کیفیت فعالیت در زمینه توسعه روستایی در کشور اظهار کرد:  در تهیه این اسناد از اساتید و نخبگان مرتبط با رشته‌های تحصیلی خود کمک بگیرید.

وزیر کشور با اشاره به فعالیتهای بنیاد مستضعفان خاطر نشان کرد: در 60 روستا که از هر لحاظ در پایین‌ترین سطح امکانات رفاهی قرار دارند،‌صندوق توسعه روستایی جهت حمایت از روستائیان ایجاد شده است.

رحمانی‌فضلی افزود: بودجه این صندوقها توسط خود روستائیان از دریافتی ماهیانه آنها از طریق یارانه نقدی آنها، تامین می‌شود و ما به آنها تاکید کردیم که شما هر چقدر پس‌انداز کنید ما نیز به همان مقدار بودجه این صندوق‌ را افزایش می‌دهیم.

وی خطاب دانشجویان و کارشناسان حوزه مطالعات جغرافیایی گفت: توقع ما از شما این نیست که به در روستاها آب و برق بیاورید، توقع ما این است که طرح و خلاقیت و نوآوری در روستاها ایجاد کنید.

وزیر کشور با اشاره به نقش جغرافی‌دانان در موضوع اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی جغرافی‌دانان را باید سربازان اصلی این سیاست دانست زیرا اقتصاد مقاومتی در بخشهای متعددی از جمله توسعه روستایی و ایجاد اشتغال با جغرافیا مرتبط است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.