خط قرمز: به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جواد جهانشیری در اعلام شکایت فردی مبنی بر اخاذی و تهدید به انتشار عکس‌های همسر وی توسط فردی ناآشنا در فضای سایبری به پلیس فتا استان مراجعه و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رشوه ۵۰ میلیون ریالی مشکل اخاذ اینترنتی را حل نکرد

شاکیه (همسر شاکی) در اظهارات خود به کارشناسان پلیس فتا استان گفت: برای عدم انتشار این عکس‌ها بدون اینکه شوهرم متوجه شود ابتدا مبلغ ۱۰ میلیون ریال را به حساب اعلامی واریز نمودم اما این فرد خدانشناس علاوه بر معدوم نکردن عکس‌ها تهدیدات خود را بیشتر نموده و این بار در اینستاگرام با خواهر همسرم چت داشته و تعدادی از عکس‌های مرا برای وی نیز ارسال و برای عدم انتشار آن در گروه‌های خانوادگی و اینترنت مبلغ ۵۰ میلیون ریال را درخواست نموده است.

شاکی در رابطه با وجود این عکس‌ها گفت: سه سال پیش دوستم در سالن آرایشگاه خود بابت تبلیغ کار و ایجاد تصویر با حنا هندی روی بدن عکس‌هایی به شرط اینکه فقط در سالن آرایشگاه استفاده می‌گردد، گرفت. وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های لازم توانستند متهم را شناسایی و پس از اقدامات عملیاتی و پلیسی متهم اصلی به همراه همدست وی را دستگیر نمایند.

متهم ۲۸ ساله پس از دستگیری در مواجهه با ادله فنی غیرقابل انکار، مبلغ ۵۰ میلیون ریال را به کارشناس پلیس فتا پیشنهاد رشوه داد که ضمن رد رشوه توسط مأمور وظیفه شناس پلیس فتا، متهم چاره‌ای جز اعتراف به حقیقت نداشت.

رئیس پلیس فتا استان در رابطه با این دو متهم خاطرنشان کرد: ضمن بررسی گوشی و سیستم آن‌ها که حاوی فیلم و کلیپ غیراخلاقی و تعدادی عکس از آرایشگاه و مشتریان وی بود را نیز کشف کردند.

متهمین پس از بازجویی‌های تکمیلی با تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند. سرهنگ جهانشیری گفت: متأسفانه در برخی پرونده‌ها نظیر پرونده‌ای که شرح آن داده شد، شاهد آن هستیم که شاکی قبل از مراجعه به مراجع قضایی و پلیس سعی بر ارتباط با متهم و حل موضوع از طریق دادن باج به وی بوده که این امر علاوه بر حل نکردن موضوع باعث اختلال در روند کشف موضوع و جری شدن متهم می‌شوند لذا به کاربران فضای سایبری توصیه می‌شود در مجامع عمومی مانند ورزشگاه‌ها و آرایشگاه و... از گرفتن هرگونه عکسی که هویت فرد را به خطر بیندازد پیشگیری و چنانچه در این رابطه فردی قصد آزار و اذیت و اخاذی داشت قبل از مذاکره با فرد اخاذ با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.