سرمربی که توانسته با صنعت نفت در لیگ شانزدهم نتایج خوبی کسب کند و استقلال در هفته های ابتدایی شکست دهد، حالا به پرسپولیس رسیده و برای این تیم هم نقشه کشیده است.

گفتگوی ویژه با مربی که مارکوپولی فوتبال ایران است/ نمی دانم چرا چند سال منشوری شدم

قدس آنلاین - گروه ورزشی: از شمالی‌ترین نقطۀ کشور به فوتبال ایران معرفی شد و حالا دور از زادگاه پدری، در جنوبی‌ترین نقطۀ این مرزو بوم و در جایی که به برزیل فوتبال ایران شهرت دارد، در کنار مردم خونگرم آبادان داشته‌هایش را در اختیار تیم صنعت نفت دوست داشتنی گذاشته و با بضاعت مالی پایینی که این مجموعه دارد،نتایج خوبی کسب کرده است.

نادر دست‌نشان با تیم خوبش استقلال را در تهران با شکست مواجه کرد و حالا این هفته با دیگر تیم بزرگ تهران بازی دارد. آیا این مربی که مدت زمان مدیدی بی علت و توضیح در ردیف مربیان به اصطلاح منشوری قرار گرفته و از حضور در سطح اول فوتبال ایران منع شده بود،می تواند برابر تیم خوب برانکو همان کند که بر سر تیم منصوریان آورد؟اگر چنین شود که از «نادر امپراتور» به «نادر غول کُش» تغییر لقب خواهد داد.

گفت و گوی جامع و مفصلی داشتیم با نادردست‌نشان که سر پرسودایی در فوتبال ایران دارد.آرزوها و برنامه‌هایی که به دنبال عملی کردن آن‌هاست.با ما همراه باشید تا انتهای این گپ و گفت خواندنی!

-گویا طلسم عدم نتیجه گیری صنعت نفت با غلبه بر ماشین‌سازی شکسته شد؟آیا به آن شرایط خوبی که در شروع فصل داشتید،رسیده‌اید؟
* با یک پیروزی فکر نمی‌کنم بشود گفت که به شرایط خوب و ایده‌آلی که مدنظر داشته‌ایم،برگشتیم.اما خب می توانم بگویم در این بازی بچه ها خیلی خوب بودند.در حمله باهوش و سرعتی بودند و در دفاع منطقی عمل کردند و اجازه ندادند تیم حریف موقعیت خاصی را روی دروازه ما ایجاد کند.این شرایط برای ما بسیار خوشحال کننده و خوب بود.

- بنابراین بدشانسی دست از سر صنعت نفت برداشته است؟
* ما روی این قضیه کار کردیم.خیلی کار کردیم تا در دقایق پایانی دچار بدشانسی نشویم.البته این موضوع در آینده نمود بیشتری پیدا می کند تا همه ببینند بازیکنان صنعت نفت به چه تکامل تاکتیکی رسیده اند.نوع و سبک کار بازیکنان ما در دقایق پایانی نمایانگر این مسئله بد که حواس‌شان را حسابی جمع کرده اند.به همین خاطر از بازیکنانم بسیار راضی هستم.

- به همان میزان که خوب گل زده‌اید،خوب هم گل دریافت کرده اید.شاید واقعا برزیلی‌وار بازی می کنید.زیبا و تماشاگرپسند،نه با سیاست و به فکر امتیاز گرفتن؟
* باید گفت که این فرهنگ خاص فوتبال آبادان است که هواداران خونگرم صنعت نفت به گونه ای رفتار می‌کنند که بازیکنان هم درون زمین تحت تأثیر قرار می گیرند و خارج از برنامه های تمرین شدۀ تاکتیکی و دستورات کادرفنی عمل می‌کنند.می خواهند مطابق میل هواداران بازی کنند و به تعبیر شما،بیش از حد به دروازه حریفان حمله ور می شوند و به همین خاطر هم هست که راحت گل می خوریم.امیدوارم با عملکرد شاگردانم برابر ماشین سازی به بالانس خوبی در کار دفاع و حمله برای بازی های آینده رسیده باشیم.

- آیا نادر دست‌نشان به عنوان یک مربی غیربومی از سوی هواداران صنعت نفت و مردم آبادان به طور کامل پذیرفته شده؟
* عموم مردم آبادان با حضور من در تیم اول شهرشان کنار آمده و من را در میان خودشان پذیرفته‌اند.من را به خوبی مورد لطف خودشان قرار می دهند.مردم آبادان و هواداران صنعت نفت،قدردان زحمات و تلاش‌هایی که برای موفقیت این تیم انجام می دهیم،هستند.خب البته هنوز سخت‌گیری‌های دوستانی که هنوز رضایت‌شان به طور کامل برآورده نشده،سر جای خودش هست.بنابراین می خواهم تلاش بیشتری داشته باشم تا رضایت این گروه از دوستان را نیز فراهم آورم.

- صنعت نفت چند سالی را در لیگ یک سپری کرده بود.آیا هنوز این احساس بر روی این تیم وجود دارد یا این که مجموعۀ تیم و باشگاه و هواداران با شرایط لیگ‌برتر وفق پیدا کرده‌اند؟
* این سوأل شما شامل دو بخش می شود.بخش اول مردم خوب آبادان هستند که شدیدا می‌خواهند که این اتفاق رخ بدهد و انتظار و خواسته‌ای جز موفقیت تیم محبوب‌شان و ماندن در لیگ برتر ندارند و تنها صعود به رده های بالاتر راضی‌شان نمی‌کند.چون هنوز با یاد و خاطرات موفقیت های گذشتۀ صنعت نفت زندگی می‌کنند.بخش دوم این سوأل برمی گردد به ساختار و ابزار و امکاناتی که باید داشته باشد.به طور طبیعی بر اساس آن چه که صنعت نفت چندید سال تفکرات لیگ یکی داشت،الان می‌طلبد نگاه باشگاه این باشد که حرفه‌ای و لیگ‌برتری کار کند.اما شاید ابزار و امکانات در این حد و اندازه نباشد.باید تلاش شود تا امکانات بهتر و بیشتری را برای این تیم دوست داشتنی فراهم کرد.خب ما توجه کنید،ما هرطوری به قضایا نگاه و رفتار بکنیم،همان شکل هم بار می‌آییم.پس بهتر است که رفتار و نگاه‌مان لیگ برتری باشد تا به لیگ برتری ماندن عادت کنیم.

- الان نادر دست‌نشان با توجه به جمیع جهاتی که اظهار کردید و با توجه به امکانات مالی وبازیکنی که در اختیار دارد،چه برنامه‌ریزی دارد و چه صنعت‌نفتی را در واقعیت ساخته و پرداخته خواهد کرد؟
* خیلی سخت است.برای آنهایی که از نزدیک با تیم صنعت نفت کار می کنند یا در بخش مدیریت تلاش می کنند،یا دستی بر آتش امورات باشگاه دارند،همه می‌دانند و واقف هستند چه سختی‌هایی با این حد از ابزار و امکانات داریم. هم از لحاظ امکانات زیرساختی و مالی نیاز داریم در حد لیگ‌برتری باشیم و هم از لحاظ داشتن بازیکن.این یک واقعیت است.من با واقعیت زندگی می کنم و با یکی دو پیروزی گمان نمی‌کنم ما بهترین هستیم.ما لیگ برتری شدیم.ما الان چهارم جدول هستیم و در واقع اصلا چنین نگاهی ندارم.و این که در همین شرایط هم باقی نخواهیم ماند،مگر آن که بتوانیم با وجود این واقعیت‌ها،تلاش بیشتری صورت بدهیم.

- خب چارۀ کار چیست؟
* تنها چاره‌ای که دارم در مورد سوألی که مطرح کردید،اگر شرایط بهتری برای تیم صنعت‌نفت مهیا نشود و امکانات تازه‌ای به تیم انتقال پیدا نکند،تمام تلاشم را خواهم کرد تا تیم خوب صنعت نفت در لیگ برتر ماندگار شود.ما الان تیم چهارم جدول هستیم.اما همانطور که می دانید،فاصلۀ امتیازی تیم ها در جدول بسیار کم است و با یک امتیاز می شود جا به جایی زیادی رقم زد.نمی شود به تفاضل گل و یکی دو امتیاز اختلاف بسنده کرد.باید تا روز آخر تلاش کنیم تا صنعت نفت در لگ برتر ماندگار شود.ما هنوز به حدنصاب کافی از لحاظ امتیازی برای ماندن در لیگ برتر نرسیده ایم.

- بعد از گذشت 9 هفته از بازی های لیگ شانزدهم آیا می شود جمع بندی مختصری از عملکرد تیم ها داشت؟
* به نظر من 9 هفته زمان کافی هست،اما از آن جایی که تعطیلات مابین مسابقات پیش آمده،باز یک خللی در این مسئله می‌بینم.فکر می کنم پس از تعطیلاتی که بعد از هفتۀ دهم خواهیم داشت،بتوان بررسی بهتری داشت.

- آیا صنعت نفت با توجه به شرایط سختی که داشته و در مقایسه با تیم های پرامکانات و متمول در جایگاه چهارم جدول قرار گرفته،آیا می تواند نمرۀ 20 را آز آن خود بکند؟
* خیر،نمرۀ 20 یعنی قانع شدن و ارضاء شدن به آن چه که رسیده ایم.من فکر می‌کنم هنوز به آن حدنصاب نرسیده ایم.البته نمرۀ خوبی باید به تیم صنعت نفت بدهیم.اما خب ما هم دچار اشتباهات احساسی شده ایم که از نمرۀ ما کم می کند.ولی می‌توان به این تیم امیدوار بود که در قیاس با تیم های پرامکانات نمرۀ بهتری بگیرد.در مقایسه با تیم هایی که خیلی از مسائل‌شان حل شده است.یک سری مسائل هست که از لحاظ روحی و روانی بر مربی و بازیکن اثر منفی می گذارد.من هنوز خودمان را لایق نمرۀ 20 نمی بینم،اما تلاش می کنیم که نمرۀ 20 را از آن خود بکنیم.

- جوانان خوب و شایستۀ صنعت نفت را می‌توان به عنوان پدیده‌های لیگ در انتهای فصل معرفی کرد و نفراتی را از این تیم در تیم‌ملی مشاهده کرد؟
* صد در صد این چنین خواهد بود.ما پدیده هایی را به فوتبال ایران معرفی خواهیم کرد.همین پدیده‌ها می‌توانند در تیم‌ملی حضور یابند.همین الان به جرأت می‌گویم که 5،6 بازیکن ما هستند که می توانند در حد پدیده معرفی شدن باشند.البته در مورد حضورشان در تیم ملی به نظر خودم الان زود است.چون در پروسۀ رسیدن به پیراهن مقدس تیم‌ملی با دیده شدن در یک نیم فصل نمی توان به نتیجه رسید.من اعتقادم این است که پدیده های ما برای رسیدن به تیم ملی باید بیشتر تلاش کنند و بیشتر زحمت بکشند.اما در آیندۀ کار تیم ملی که به امید خدا به حضور در روسیه 2018 ختم خواهد شد،هستند بازیکنانی از صنعت نفت که بتوانند خود را در این کیفیت نشان بدهند که شایستگی حضور در تیم‌ملی را دارند.

- تعطیلات مداوم این دور از لیگ برتر صدای خیلی از مربیان را در آورده.اثر این موضوع بر روند حرکتی صنعت نفت چگونه بوده است؟
* شاید تیم‌هایی باشند که به دلیل همین تعطیلات نتوانسته باشند نتایج خوبی بگیرند.تیم خود ما شاید از این بابت ضربه زیادی خورده باشد.اما من این موضوع را برای خودم یک توجیه می‌دانم.درست است که تعطیلات بیش از اندازه بوده است.خب این موضوع در درجۀ اول برای تیم ملی کشورمان بوده.نباید هیچ انتقادی نسبت به این قضیه داشته باشیم.همۀ ما برای سربلندی تیم‌ملی یک فشارهایی را تحمل می‌کنیم.همۀ ما پیش از شروع مسابقات این برنامه را داشتیم.یک مربی خوب و یک بازیکن خوب باید بتواند خودش را با شرایطی که هر 4 سال یک بار برای فوتبال ما رقم می خورد،وفق بدهد.تیم‌ملی ما الان تلاش می‌کند برای دومین دورۀ متوالی در جام جهانی حضور داشته باشد.من شرایط تیم‌ملی را با شرایط صنعت نفت مقایسه می‌کنم که تلاش دارد تا در لیگ برتر ماندگار شود.

- این قیاس را از چه لحاظ انجام می دهید؟
* زمانی که برای تیم ملی ما حضور مداوم در جام‌جهانی عادی بشود و بشویم مانند تیم هایی مثل ژاپن و کرۀجنوبی،این تعطیلی ها کم می شود.سرمربی تیم ملی اعتماد بیشتری پیدا می کند به کیفیت فوتبال ما و کمترین اردوها و تعطیلی ها را خواهیم داشت.خود ما بعد از شروع خیلی خوب‌مان بعد از اولین تعطیلات به نفت تهران باختیم.بعد از دومین تعطیلی برابر پیکان شکست خوردیم.من نمی آیم این دو شکست را به تعطیلات گره بزنم.هر چند اگر این تعطیلات نبود،روند کاری ما بهتر می شد.برابر نفت تهران نیمۀ دوم فوق العاده بازی کردیم.برابر پیکان فوق العاده بودیم.در این بازی مستحق شکست نبودیم.اتفاقات بازی آن نتیجه را برای ما رقم زد.

- بالاخره تیم شما از این تعطیلات ناخواسته سود برد یا متضرر شد؟
* ما اگر امکانات مالی خوبی داشتیم،در این تعطیلات برای این که در کورس مسابقات بمانیم،بنا داشتیم اردو برگزار کنیم.اما به واقع از لحاظ مالی در مضیقه بودیم.اختیار دست خود ما نبود،دست مسائل مالی بود.ما از این لحاظ آسیب دیدیم.اما تیم هایی که مشکلات ما را نداشتند که آسیب ندیدند.می توانند خیلی برنامه ها برای خودشان تدارک ببینند تا از لحاظ انسجام تیمی در شرایط مسابقات قرار بگیرند.

- به نادر دست‌نشان «مارکو پولو»ی فوتبال ایران می‌توان لقب داد؟چون از شمال ایران شروع کردید و تا الان که به جنوب رسیده‌اید؟
*فکر کنم یکی از اهالی فوتبال که در این سال ها با فرهنگ های زندگی اجتماعی و ورزشی مختلف سر و کار داشته،من بوده‌ام.بنابراین می توانم یکی از مارکو پولوهای فوتبال ایران باشم.

- چند سالی با ابهام منشوری بودن از سطح اول فوتبال ایران دور ماندید.مثل «ف.ک»ها ، «ن.د» هم مطرح شد.آیا هیچ وقت دنبال رفع این ابهام بودید؟
* خودم هم منتظرم امید به خدا یک روزی به این جواب برسم که چه اتفاقی افتاده بود.باور کنید هیچ وقت هیچ صحبتی در این خصوص با من نشد.دوستانی که مسئول این مسائل بودند،عنوان می کردند که آیا تا به حال ما یک نامه به شما داده و یا در جلسه ای گفتیم که شما مشکل دارید؟می گفتم خیر.بعد ادامه می دادند پس ما چیزی نگفتیم.اگر هم چیزی هست،ناشی از تفکرات بعضی هاست.ما مورد خاصی از شما ندیدیم و نداریم که بخواهیم بر آن اساس برخورد کنیم.

- یعنی به همین سادگی این چند سال را در لیگ یک ماندگار شدید؟
* به من می گفتند که مشکل از مدیران باشگاه هاست که شما را جذب نمی کنند و ربطی به «ف.ک» و امثال این چیزها ندارد.هیچ وقت دلیل خاصی را برای دور ماندنم از سطح اول فوتبال ایران متوجه نشدم.چون همیشه سعی کرده ام سالم زندگی و کار کنم.اگر هر مسئلۀ مبهمی هم در مورد من وجود داشته باشد،حاضرمهرجایی که بگویند،بروم و توضیح بدهم.اما هیچ وقت چنین مسئله‌ای را از من نخواستند.به جز یک سایت خبری که نامش را نمی برم و یک «ن.د» را منتشر کرد،واقعا در این مدت چیزی جایی ندیدم.

- چرا خودتان اقدامی برای رفع این ابهام نکردید؟
* خیلی جاها رفتم.اما می گفتند آیا ما نامه‌ای داده ایم؟شما را احضار کرده ایم؟هر زمان ما نام از کسی بردیم،اگر موردی نداشت،آن وقت هست که رفع ابهام می‌کنیم.حالا هم قصد ندارم به آن فضا برگردم و در موردش صحبت کنم.چون از لحاظ کاری و روحی و روانی خیلی به من لطمه وارد کرد.نگاه بدون استدلال برخی مدیران باعث تشدید این وضعیت گردید.حالا خوشحالم که توانستم حقانیتم را ثابت کنم.حتی آن زمان هم که این داستان ها را شامل می شد،با تمام وجود کار می‌کردم.هنوز هم در آبادان اگر یک بازی نتیجه نگیرم،گروهی هستند که می‌گویند این مربی لیگ یکی است،معروف است.نمی‌گویند منی که در پگاه رشت نتایج آنچنانی گرفتم و دوم جام‌حذفی می‌شود.یا سالی که با مس کرمان در سال 1385 می آیم و در لیگ برتر کار می کنم و آن نتایج خوب را می گیرم.

- الان آن مسائل اطراف‌تان شنیده نمی شود؟
* جالب است بگویم دقیق الان در نفت آن شرایط برایم تداعی شده است.آن سال در مس که تیم بین شانزده تیم،چهاردهم بود،اگر در لیگ برتر ماندگار می شدیم به من 20 میلیون تومان پاداش داده می شد.اما هشتم جدول قرار گرفتیم و 45 میلیون توا به من پاداش داده شد.اما در کمال تعجب برکنار شدم.آن هم از یک بازیکن ضربه خوردم که تا آخر عمرم از گناهش نمی‌گذرم.

- فرزاد حسین‌خانی؟
* خیر ،فرزاد یکی از خوب های ما بود.فرزاد را هم قصد داشتند در خط خودشان قرار  بدهند.اما او هیچ وقت شرافتش را زیر پا نگذاشت.بازیکنی بود که قصد رسیدن به تیم ملی را داشت.اما متأسفانه دچار لغزش‌هایی شد که هم به تیم آسیب زد.هم به من آسیب زد و هم به خودش که درنهایت 2،3سال بعد از صفحۀ فوتبال ایران محو شد.

- صنعت نفت در تهران با یک بازی برتر موفق به شکست دادن استقلال شد.حالا با دیگر تیم بزرگ پایتخت بازی دارید.تیمی که در بعد هجومی می گویند اگر هجومی بازی کنید،محکوم به شکست هستید.اما فوتبال تدافعی در خون فوتبال آبادان نیست؟
*صحبت شما کاملا درست است.شکست دادن استقلال دلیل بر غلبه بر پرسپولیس نمی شود.آن روز یک روز بسیار زیبایی بود که بازیکنان ما آفریدند و برای خلق آن تلاش کردند.برای من هم یک فوتبال تدافعی معنا ندارد.در هیچ برهه از کار مربی‌گری‌ام هم در این امر موفق نبوده ام.شاید یک زمانی مجبور شود تیم من که دفاع کند.اما این به دلیل برتری تیم حریف است.تفکرات من هیچ وقت تدافعی نبوده.با برنامه ها و تله‌هایی که می‌گذارم،شرایطی را برای تیم خودم و تیم حریف طراحی می‌کنم،تمام برنامه‌هایم بر مبنای فوتبال تهاجمی است.

- خب با این پرسپولیس موفق در فاز هجومی چه خواهید کرد؟
* تمام این صحبت ها که در مورد قدرت تهاجمی پرسپولیس می شود را قبول دارم.پرسپولیس یکی از بهترین تیم ها است که در فاز تهاجی فوق العاده است.ما به تهران می آییم و مقابل پرسپولیس قرار می گیریم و تا جایی که زورمان برسد،تلاش می‌کنیم خواستۀ مردم آبادان را که جای خود دارد که چیزی جز پیروزی از ما نمی‌خواهند.جالب است بگویم هنوز بازی برابر ماشین سازی به پایان نرسیده بود و به من خسته نباشید نگفته،از من خواستند که در بازی بعد که مقابل پرسپولیس هست،این تیم را در خانه اش شکست بدهیم.این یک واقعیت است.تا جایی که توان داشته باشیم،افکار ما بر مبنای بردن استوار است.

- می خواهید شگفتی ساز بشوید؟
*می آییم یک بازی خوب انجام بدهیم.از شکست هم واهمه نداریم.از حالا می گویم،به تمام کارشناسان و به تمام هواداران خوب تیم پرسپولیس احترام می گذارم.همیشه گفته ام که پرسپولیس در کنار تراکتورسازی و استقلال تهران یکی از سه مدعی کسب عنوان قهرمانی است.چون این سه تیم از نظر توان فنی با تیم های دیگر تفاوت دارند و پرسپولیس یکی از بهترین هاست.اما مطمئن باشید من و تیمم با افکار دفاعی وارد این بازی نخواهیم شد.چون می دانم اگر بتوانم با صنعت نفت در این بازی به پیروزی برسم،می توانم بسیار زیاد نظر اهالی فوتبال ایران را به خودم،بازیکنانم که جوان و کم تجربه در لیگ برتر هستند و تیم صنعت نفت آبادان را تغییر داده و جلب کنیم.ما می آییم که یک چیزی به خودمان اضافه کنیم.چون با شکست هم چیزی از ما کم نمی شود.ما این شهامت را داریم.جوانان بسیار خوبی داریم که به آنها متکی هستم.چون اگر بخواهیم برابر پرسپولیس به بازی دفاعی روی بیاوریم همان بلایی به سرمان می آید که سر خیلی از تیم های دیگر هم آمد.

-در صورت غلبه بر پرسپولیس بعد از لقب «نادر امپراتور» در آبادان به «نادر غول‌کُش» تغییر عنوان خواهید داد؟
* به هرحال این لطفی است که مردم آبادان به من دارند.وقتی قصد ابراز قدرشناسی دارند،این تشبیه را می کنند.من امپراتور نه،بلکه سرباز آبادان و سرباز فوتبال ایران هستم.با تمام وجود تلاش می کنیم حتی تماشاگران پرسپولیس هم از سبک فوتبال ما لذت ببرند.امیدوارم روزی فوتبال ما هم مانند فوتبال اروپا به جایی برسد که وقتی تیم مهمان به ورزشگاه میزبان وارد می‌شوند،تماشاگران تیم میزبان ار کیفیت فنی خوبی از تیم مهمان دیدند،آن تیم را هم مورد تشویق خود قرار بدهند.البته برخی اوقات هم ناپاکی های فوتبال ما سبب شده تا تیم های مهمان از نظر برخورد آسیب دیده اندو این قشنگ نیست.امیدوارم فوتبال ما از این بابت به سوی نقطه امنیت خوبی برود تا تیم ها بتوانند کیفیت فنی خودشان را بروز بدهند.امیدوارم این لقب به من داده شود.چون دوست دارم توانایی هایم را نشان بدهم و در این راه تلاش می کنم.

- بی شک یکی از مسائلی که در اعماق افکار شما وجود دارد،بحث عدم حضور تیمی از مازندران در لیگ برتر است و دیگری نساجی قائم‌شهر که ازمحبوب‌ترین تیم های ایران است؟
* تمام آن چه که گفتید،حرف دل من است.حرف دل تمام قائم‌شهری‌ها و مازندرانی‌هاست.همه هین سوأل و همین حسرت را دارند.و یکی از حسرت های مانده بر دلم همین داستان است.این که چرا این اتفاق نباید رخ بدهد.تنها دلیلی که می توانم در این خصوص ذکر کنم این است که مسئولین باشگاه نساجی و مالکین باشگاه بعد از این که این تیم را از غالب کارخانه نساجی بیرون آوردند،نگاه صادقانه ای با مردم،بازیکنان و مربیان نساجی نداشتند.به همین دلیل نساجی قائم‌شهر به جایگاه واقعی خودش برنگشته است.اگر نگاه صادقانه وجود داشت به هیچ وجه جایگاه این تیم در این جا نبود.دلایلزیادی وجود دارد.موارد بسیاری را می توان ذکر کردکه ادعای من را اثبات می کند.اما الان در جایگاهی نیستم که بخواهم به این موضوع بپردازم.

- چرا نادر دست‌نشان نباید بتواند به تیم شهر خودش خدمت کند؟
* چه با من چه بدون من،آرزوی نادر دست‌نشان برای نساجی این است که لیگ برتری بشود.لیاقت مردم مازندران و قائم‌شهر این است وقتی 6 بازیکن تیم ملی مازندرانی هستند.وقتی 66 بازیکن مازندرانی در لیگ برتر و در تیم های مختلف ایران حضور دارند،چرا مازندران نباید یک تیم لیگ برتری داشته باشد؟!دل‌های‌مان را بشوییم و صاف کنیم.چشم‌های‌مان را بشوییم و پاک کنیم.بهتر نگاه کنیم.بهتر عمل کنیم.به یقین نساجی را بهتر می بینیم.از آن محمد روشن دلی که در برنامه 90 می آید و در جهت حمایت نساجی تلاش می کند،کم نداریم.کما این که در گذشته هم کم نداشتیم.حتی در آینده خواهیم داشت.به شرط آن که با خودمان صادق باشیم.نساجی با این حجم علاقمند عاشق یکی از سرمایه‌دارترین تیم های لیگ یک است.اگر صداقتی که گفتم وجود داشته باشد،نساجی قائم‌شهر به زودی زود و حتی همین امسال به امید خدا می تواند به لیگ برتر صعود کند.

- نساجی قائم‌شهر،سپیدرود رشت،برق شیراز و نفت آبادان از جمله تیم‌هایی هستند که از ذهن و یاد فوتبال ایران پاک نمی‌شوند؟
*من به این چهار تیمی که ذکر کردید،ملوان انزلی و ابومسلم مشهد را هم اضافه می کنم.این تیم های ریشه دار باید احیاء شوند.اگر خواهان پیشرفت فوتبال مان هستیم.الان نگاه کنید سیاه جامگان و پدیده خیلی تلاش می کنندکه ابومسلم بشوند.اما حقیقت این است که نمی شوند.فجرسپاسی خیلی تلاش می کند برق شیراز بشود،اما نمی شود.داماش چندبار اسم عوض کرد،اما چه شد؟!
------------------------
گفتگو: صالح محمدرحیمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.