سید مهدی کرباسی: مستند «شب نامه» پرده از جاسوسی نوین در حوزه کارآفرینی کشور برمی‌دارد که در این مسیر عادل فردوسی پور نیز با ما همکاری کرد.

مستند «شب نامه»، پشت پرده جاسوسی نوین با حضور عادل فردوسی پور

به گزارش قدس آنلاین کارگردان مستند «شب‌نامه» سید مهدی کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار سینما و تئاتر خبرگزاری فارس، در ارتباط با روند تولید این مستند گفت: ایده ابتدایی این مستند ازراه اندازی یک کانال در فضای مجازی شکل گرفت که از بهمن ماه سال آینده کانال خود را تحت عنوان «شبنامه» راه اندازی کردیم و برخی از تحقیق‌ها و پژوهش‌های‌مان را در آنجا قرار می‌دادیم که از درون آنها به یک نقشه بزرگ رسیدیم. از یک زمانی به بعد خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف دیگر نیز از مطالب ما استفاده  و آن را منتشر می‌کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه مطالب تحقیقی و پژوهشی ما به روز بوده گاهی جریان ساز می‌شد و واکنش‌های مختلفی را نیز با خود به همرا داشت. ما در فیلم‌مان آن فضای جست‌وجوگری‌مان را به نمایش در آوردیم و بازخوردها را نیز مخاطب می‌بیند از طرفی تماشاگر مستند «شب نامه» هم روایت کانال را می‌بیند و هم روایت خود فیلم که ما در نظر داریم. برخی آگاهانه و برخی ناآگاهانه درگیر فضای جاسوسی نوین شدند.

او همچنین گفت: برنامه نود مشتری یکی از شرکت‌هایی بود که سوژه ما در مباحث تحقیقی و پژوهشی‌مان بود که در نهایت با عادل فردوسی‌پور نیز در این مسیر صحبت‌هایی داشتیم. ما از طریق عادل فردوسی‌پور به این شرکت نزدیک شدیم او هم با ما همکاری کرد و توانستیم با مدیرعامل و هیئت مدیره‌اش گپ و گفتی نیز داشته باشیم. شرایط این شرکت در حال حاضر بهتر شده اما هنوز شائبه‌هایی وجود دارد مبنی بر ارتباط آنها با برخی نیروهای خارج از کشور که به عنوان دشمن از آنها یاد می‌شود.

کرباسی گفت: طبق یک برنامه‌ریزی شرایطی را فراهم کردیم و از عادل فردوسی‌پور پرسیدیم که آیا شرکت مد نظر را می‌شناسید که او هم جواب مثبت داد ما نیز او را از مسئله دار بودن این شرکت مطلع کردیم و او هم از ما خواست داده‌های خودمان را برایش ایمیل کنیم و در نهایت وارد پروسه همکاری شدیم. به این نحو کار کردیم که گویا تنها یک تیم مستند ساز هستیم و در حال ساخت مستند خودمان هستیم و مشخص نبود که کانالی در فضای مجازی وجود دارد.

«شب نامه» به مدت 100 دقیقه، نام مستند بلندی است که پرده از جاسوسی نوین در حوزه کارآفرینی کشور برمی‌دارد. این مستند به کارگردانی سیدمهدی کرباسی و نویسندگی رضا صادقی و تهیه کنندگی حمیدرضا جعفریان در مرکز مستند سفیرفیلم تولید شد.

«شب نامه»، روایتی است از پشت پرده اتفاقات شش ماه افشاگری کانال تلگرامی به همین نام که در طی فعالیت خود شبکه جاسوسی که در بین کارآفرینان کشور نفوذ کرده را آشکار می‌کند.

در طی این شش ماه چندین هزار نفر از فعالین اکوسیستم استارت آپی کشور به طور مداوم محتوای منتشر شده در کانال شب نامه را پیگیری می‌کردند و با ادمین این کانال «عرشیا کاظم‌زاده» به طور مستمر مکالمه می‌کردند، درحالیکه از تولید مستند «شب نامه» باخبر نبودند. جاسوسی نوین در کشور موضوع اصلی مستند «شب نامه»، جدیدترین تولید مرکز سفیرفیلم است که فعالین اصلی محیط استارت آپی از جمله کارآفرینان، خبرنگاران، دلالان سرمایه‌گذاری در آن حضور دارند. این مستند 100 دقیقه‌ای بزودی رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
    2 38
    با این کارا نمیتونین مردم فهیم ایران رو از گرایش به آمریکا به سمت روسیه ببرین ، ما مردم ایران آمریکا رو دوست داریم و با این کارا نمیتونین مردم رو بترسونین چون مردم ایران بیشتر آمریکایین تا روسیه ای
  • محمد ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    3 0
    هیچ وقت یه ایرانی وطن پرست و مسلمون فجايع و خیانت های شیطان بزرگ امریکا و اروپایی های روباه صفت و آدم های خائن که به هوای خوش گذرونی چند روزه زندگيشون دنبال چشم بستن بر این همه عقب نگهداشتن جوانان و مردم شریف ایران از حقوقشان چه مادی و چه معنوی هستند رو فراموش نخواهد کرد.