معاونت نظارت و بازرسی سازمان عقیدتی سیاسی آجا ارتقاء برنامه‌های قرآنی در ارتش را برای تربیت نیروی قرآنی پا در رکاب ولایت به‌منظور ایستادگی در صحنه‌های سخت مقابل دشمن دانست.

ارتقاء برنامه‌های قرآنی در ارتش برای تربیت نیروی قرآنی شجاع در برابر دشمن است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع)، حجت‌الاسلام محمد تیموریان  در اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نزاجا منطقه شمال و شمال شرق کشور در امام‌زاده سلطان ابراهیم (ع) قوچان، اظهار داشت: سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی پس از 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که نشان می‌دهد هرسال در ارتش این معنویت قرآنی در سطح یگان‌ها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقات قرآنی در سطح یگان، منطقه، نیرو، ارتش و بین ارتش‌های کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در میان ارتش‌های کشورهای اسلامی حرف برای گفتن دارد و امسال نیز در ایام ماه رمضان مقام برتر سازمان‌های قرآنی کشور در ارتقاء مفاهیم قرآنی را از آن خود کرده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان عقیدتی سیاسی آجا با یادآوری اینکه مسابقات قرآنی در بین خانواده و کارکنان شاغل در ارتش و دانشگاه‌های افسری در مقاطع مختلف نیز برگزار می‌شود، بیان کرد: این اتفاقات و رسیدن به این جایگاه مرهون خون شهدا و جان‌فشانی‌های آن‌ها است که این مسیر را برای رسیدن به قرآن و اُنس با آن فراهم کرده‌اند.

تیموریان با اشاره به اینکه باید برای تلاوت قرآن تا جایی که امکان دارد برنامه مستندی قرار بدهیم، تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف در قبال قرآن ارتباط با آن و تلاوت این آیات الهی است و همه آداب باید نسبت به آن رعایت شود.

وی تأمل و تدبر درآیات قرآن را یکی دیگر از کارهایی دانست که نسبت به آن وظیفه‌داریم و افزود: وقتی یک قاری هنگام تلاوت قرآن است برای تشویق به‌جای توجه به صدا باید در معانی و مفاهیم دقت شود و برای آن‌ها الله الله گفت.

معاون سازمان عقیدتی سیاسی آجا با تأکید بر اینکه باید قرآن در خانه، تربیت فرزندان، کار و همه ارتباطات وجود داشته و به آن عمل کنیم، تصریح کرد: خداوند تبارک‌وتعالی درب‌های رحمت را به‌سوی انسان گشوده و باب معنویت، مقامات دنیوی و اخروی در سایه قرآن و عمل به آن مفتوح خواهد بود.

تیموریان با یادآوری این سؤال که چرا در یک سازمان نظامی با قرآن اُنس می‌گیریم، گفت: چون عقیده داریم ایمان از قرآن است و تنها نیرویی می‌تواند ایستادگی، پایداری و مقاومت داشته باشد که دارای ایمان قوی بوده و ایمان متزلزل درصحنه‌های سخت دستخوش تغییرات خواهد کرد.

وی حکمت قرآن و ارتقاء برنامه‌های قرآنی در ارتش را برای تربیت نیروی قرآنی پا رکاب، شجاع و قوی دانست تا در صحنه‌های سخت مقابل دشمن ایستادگی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.