قدس آنلاین- ایلام: معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: بر اساس رایزنی های به عمل آمده با بنیاد برکت، این مؤسسه خیریه، از زوج های نابارور این استان برای درمان، حمایت مالی می کند.

حمایت مالی بنیاد برکت از زوج های نابارور ایلامی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، نسرین شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: کلیه مراجعان مراکز مشاوره و ژنتیک بهزیستی و تمامی مددجویان زیر پوشش این سازمان مشمول این طرح حمایتی بنیاد برکت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه زنان ناباروری از طریق این طرح زیر پوشش حمایت بنیاد برکت قرار می گیرند که باید زیر 40سال سن داشته باشند، افزود: در این طرح حمایتی، برای مردان محدودیت سنی وجود ندارد.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه همه زوج های نابارور متقاضی باید ابتدا به این معاونت مراجعه نمایند، بیان داشت: زوج های نابارور پس از دریافت معرفی نامه، به نمایندگی بنیاد برکت در استان ایلام معرفی و مراجعه خواهندکرد.

نسرین شهبازی با بیان اینکه بنیاد برکت، زوج های نابارور را به بیمارستان معتضدی کرمانشاه یا مهدیه تهران معرفی و هزینه یک دوره درمانی آنها را پرداخت می کند، یادآور شد: امیدواریم که زوج های نابارور استان با مراجعه به این اداره کل، از حمایت مالی بنیاد برکت برای درمان مشکل ناباروریشان برخوردار شوند.

وی به حمایت و مشارکت بنیاد برکت در زمینه ایجاد سرپناه برای جامعه هدف بهزیستی در استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با حمایت بنیاد برکت 460 واحد مسکونی نیز برای جامعه هدف بهزیستی استان ساخته خواهد شد.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه این اقدام خیرخواهانه و بشردوستانه بنیاد برکت برای اولین بار در استان به ثمر خواهد نشست، تصریح کرد: از این تعداد واحد مسکونی، تعداد 400 واحد برای زنان سرپرست خانوار و 60  واحد نیز برای خانواده های دارای 2 معلول به بالا، ساخته می شود.

نسرین شهبازی با اشاره به اینکه بنیاد برکت برای ساخت این تعداد  واحد، بیش از 110میلیارد ریال تقبل و تعهد کرده است، تأکید کرد: قطعاً با ساخت این واحدها، مشکل سرپناه بسیاری از زنان سرپرست خانوار و خانواده های معلولان مرتفع خواهد شد.

گفتنی است، امروزه درمان ناباروری یکی از دغدغه های مهم جامعه است و در حال حاضر 50 مرکز ناباروری در سراسر کشور فعالیت دارند که بسیاری از زوجها به دلیل هزینه بالای درمان، توانایی پرداخت ندارند و همچنان در انتظار به سر می برند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.