رای گیری در مورد گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و اینکه نمایندگان مجلس اینبار به گزینه تکراری رئیس جمهور برای این وزارتخانه رای اعتماد می دهند یا خیر؟، مهمترین موضوعی است که اهالی ورزش این روزها دنبال می کنند.

وزارت ورزش در انتظار رای اعتماد مجلس/ آزمون سرنوشت ساز برای گزینه تکراری

به گزارش قدس آنلاین، 10 روزی می شود که وزارت ورزش به خاطر استعفای ناگهانی محمود گودرزی و موافقت بی درنگ با آن به نوعی در سردرگمی و بلاتکلیفی به سر می برد. اگرچه نصرالله سجادی دو روز بعد از استعفای گودرزی با حکم رئیس جمهوری به عنوان سرپرست وزارت ورزش معرفی شد اما اینکه به فاصله 48 ساعت بعد گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه جهت گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی شد، اختیار عمل سجادی را در همان حد سرپرست و حتی کمتر از آن نگه داشت چون وی می داند تا چند روز آینده رای گیری نمایندگان مجلس از گزینه پیشنهادی انجام می شود و اگر وی صاحب رای اعتماد شود، دوره سرپرستی سجادی هم خیلی زودتر از آنچه تصور می شود، به پایان می رسد. 

مسعود سلطانی فر، گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جایگزینی محمود گودرزی، وزیر مستعفی این وزارتخانه است. فردی که جز دو سال حضور در سازمان تربیت بدنی وقت به عنوان قائم مقام مصطفی هاشمی طبا، هیچ تجربه ورزشی دیگری ندارد ضمن اینکه در بزرگترین آزمون ورزشی زندگی اش هم متحمل شکست شد.

این اولین بار نیست که سلطانی فر برای مدیریت ورزش انتخاب می شود. اولین بار سه سال پیش و در آغاز کار دولت تدبیر و امید وی توسط حسن روحانی به عنوان گزینه تصدی وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد اما نتوانست رای اعتماد لازم را از نمایندگان مجلس بگیرد و اینگونه در بزرگترین آزمون ورزشی زندگی اش شکست خورد. سلطانی فر آن زمان با ۱۴۸ رای مخالف، ۱۱۷ رای موافق و ۱۸ رای ممتنع نتوانست به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شود و همین موضوع ابهامات را در مورد وی و اینکه اینبار می تواند از این آزمون مجلسی سربلند بیرون بیاید یا خیر؟، بیشتر کرده است. 

سطانی فر یک گزینه کاملا ورزشی برای وزارت ورزش نیست اگرچه افرادی که پیش از این هم مدیریت ورزش کشور را عهده دار بودند، از جنس ورزش نبودند و بعضا فاصله زیاد با این عرصه داشتند. در هر صورت اینکه وی از افراد نزدیک به رئیس جمهور است باعث شد برای دومین  بار به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان معرفی شود.

سلطانی فر که دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است و عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز در کارنامه دارد طی سه سال گذشته ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را بر عهده داشت و طی این مدت عملکرد وی در این سازمان به گونه ای بود که انتقاداتی را از سوی اهالی آن موجب شد. انتقاداتی که قطعا در نتیجه رای گیری نمایندگان مجلس تاثیر گذار خواهد بود. 

به هر حال این روزها رای گیری در مورد گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و اینکه نمایندگان مجلس اینبار به گزینه تکراری رئیس جمهور برای این وزارتخانه رای اعتماد می دهند یا خیر؟، مهمترین موضوعی است که اهالی ورزش دنبال می کنند. باید منتظر ماند و دید که هفته آینده چه نتیجه ای در روز رای گیری از مسعود سلطانی فر رقم می خورد. اگر وی اینبار رای اعتماد لازم را از مجلسی ها بگیرد که تکلیف وزارت ورزش و اهالی گسترده آن مشخص می شود در غیر این صورت سرپرستی سجادی ادامه پیدا می کند تا معرفی گزینه جدید و رای گیری از آن. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.