وزیر کشور گفت: باید مسئله امنیت به عنوان اصلی ترین موضوع در بستر سازی توسعه پایدار در کشور تلقی شود چرا که اگر در کشور امنیت وجود نداشته باشد رسیدن به توسعه نیز نشدنی خواهد بود.

با وجود امنیت ،توسعه امکان پذیراست/امنیت اصلی ترین موضوع کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در همایش ملی پدافند غیر عامل با بیان اینکه پدافند غیر عامل یک کار عمومی، ‌ ضروری، ‌عقلی و همچنین قابل قبول است عنوان کرد: باید مسئله امنیت به عنوان اصلی ترین موضوع در بستر سازی توسعه پایدار در کشور تلقی شود چرا که اگر در کشور امنیت وجود نداشته باشد رسیدن به توسعه نیز نشدنی خواهد بود.
رحمانی فضلی با بیان اینکه مردم عنصر اولیه در تامین امنیت پایدار کشور محسوب می شود اظهار داشت: اگر پدافند غیر عامل را مجموعه اقداماتی بدانیم که قدرت پیش بینی کنندگی و بازدارندگی را شامل شوند آنچه که باید در این روند مورد توجه قرار بگیرد مردم خواهند بود چرا که ما امنیت را با مردم و برای مردم می خواهیم.
وزیر کشور با بیان اینکه دفاع عنصر بازدارندگی از مطامع دشمنان است تصریح کرد: هر چه قدر مبانی دفاعی خودمان را تقویت کنیم فکر تهاجم و برنامه های دشمنان را پیشا پیش خنثی کرده ایم
وی با بیان اینکه دفاع در کشور متناسب با تهدیدات پیش رو تعریف می شود تصریح کرد: دفاع را هم باید درحوزه سخت افزاری و استحکامات و هم در حوزه نرم افزاری و عرصه های گوناگون اقتصادی، ‌اجتماعی، فرهنگی و امنیتی بدانیم.
وزیر کشور با بیان اینکه پدافند غیر عامل محدود به یک دستگاه اجرایی نمی باشد گفت: این سازمان نقش سیاست گذاری و هماهنگ کنندگی دارد و بقیه دستگاه ها باید تحت نظر این سازمان فعالیتهای پدافندی خود را پیش ببرند.
وزیر کشور با بیان اینکه تحلیل درست و دقیق و پیش بینی صحیح از تهدیدات مهمترین وظیفه پدافند غیر عامل است گفت: رضایتمندی مردم درحوزه پدافند نرم افزاری بسیار با ارزش است.
رحمانی فضلی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه پدافند غیر عامل باید در رده بالاترین سطح علم و دانش حرکت کند تاکید کرد: ما نیازمند تعامل و بهره مندی از اهالی علم ودانش در سطح بالا هستیم چرا که همواره پدافند و دفاع
باید از عملیات و اقدام یک قدم جلوتر باشد.
وزیر کشور ادامه داد: اگر نتوانیم با علم و دانش برتر و طراحی های مناسب و آموزش های لازم و همچنین جریان سازی عمومی، ‌ مردم را در صحنه پدافند غیر عامل نگهداریم هر چه قدر استحکاماتمان را قوی کنیم بازهم آسیب پذیر خواهیم بود.
رحمانی فضلی با بیان اینکه پدافند غیر عامل را نباید صرفا به مجموعه ای از اقدامات بازدارندگی و سخت افزاری محدود کرد گفت: تقویت باورهای دینی، وحدت و انسجام داخلی، ‌ ایجاد امید در مردم و رونق اقتصادی جزو مواردی است که پدافند غیر عامل باید برای آنها برنامه های ویژه ای در نظر بگیرد.
وی با بیان اینکه اصلی ترین وظیفه امروز ما در صحنه نگه داشتن فعال و با انگیزه مردم در صحنه است گفت: هوشیاری، ‌ به روز بودن، ‌ استفاده از تئوری های جدید دفاعی و همچنین طراحی های نوین باید بیش از پیش در مباحث مربوط به پدافند غیر عامل مورد توجه قرار بگیرد.
وزیر کشور در پایان با بیان اینکه مردم ما باید به اقتدار کشورشان ایمان داشته باشند خاطر نشان کرد: هر آنچه که اقتدار ملی و امید به آینده را در کشور دچار تزلزل کند بر خلاف پدافند غیر عامل حرکت کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.