قدس آنلاین- ایلام-غلامرضا محمدمرادی: جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: سپاه استان در تلاش است تا برای اسکان زائران اربعین، دو اردوگاه را با ظرفیت 10 هزار نفر در مرز مهران ایجاد، تکمیل و تجهیز نماید.

ایجاد2 اردوگاه 10 هزار نفری در مهران

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در راستای فراهم نمودن زمینه رفاه و آسایش زائران سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، سپاه استان تمام توان نیرویی و تجهیزاتی خود را به کار خواهد بست، اظهار داشت: این دو اردوگاه‌ در شرایط عادی ظرفیت اسکان 7 تا 10 هزار نفر و در شرایط اضطراری نیز پذیرش دو برابر ظرفیت را دارند.

وی با اشاره به اینکه اردوگاه اول در زمینی به وسعت 20 هکتار ایجاد می شود، افزود: در این اردوگاه بیش از 100 تخته چادر 20 متری برپا خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه در اردوگاه دوم نیزکه در حاشیه میدان اربعین مهران قرار دارد؛ 25 تخته چادر 24 متری برپا می شود، بیان داشت: در این دو اردوگاه؛ نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، حمام، وسایل گرمایشی و...، تعبیه خواهد شد تا زائران بتوانند به نحو مطلوب استراحت و از امکانات استفاده نمایند.

سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی با اشاره به اینکه سپاه استان آمادگی کامل دارد که در صورت ایجاد زیر ساخت های لازم توسط راه و شهر سازی، در کمربندی مهران و به عنوان مسیرهای اضطراری، دو دهنه پل فلزی پیش ساخته را در سریعترین زمان ممکن نصب و مورد بهره برداری قرار دهد، یادآورشد: با این اقدام می توان در مواقع افزایش جمعیت و بالا رفتن حجم ترافیک در راه های مواصلاتی، گره های ترافیکی را باز و رفت و آمدها را آسان نمود.

وی با توصیه به زائران، مسافران و رانندگان مبنی بر رعایت نظم، انضباط و توجه به قوانین و مقررات در ایام اربعین، خاطرنشان ساخت: امیدواریم که زائران با ویزا و گذرنامه معتبر به این مرز بین المللی مراجعه نمایند تا با مشکلات عدیده مواجه نشوند.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه با منظور ارزیابی آمادگی و افزایش توان نیروهای بسیجی، در روزهای سیزدهم و چهاردهم آبان ماه سالجاری و با حضور 31 گردان بیت المقدس و کوثر، در سراسر استان ایلام رزمایش برگزار می شود، تصریح کرد: رزمایش شهرستان ایلام در قرارگاه امیرالمؤمنین(ع) منطقه عمومی بانروشان برگزار خواهد شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.