قدس آنلاین - کرمان: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: همفکری و تعامل اولیاء با آموزش و پرورش، موثر ترین کمک به تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

نسبت به برگرداندن املاک به آموزش و پرورش اقدامات لازم انجام شود

محمد محسن بیگی در جلسه  شورای آموزش و پرورش که در محل استانداری کرمان برگزار شد، با بیان اینکه هدف ما جلب مشارکت بیشتر والدین در بحث تعلیم و تربیت دانش آموزان است، خاطر نشان کرد: گاهی از مشارکت صرفا مشارکت مالی برداشت می شود درحالیکه نیاز ما کمک به مقوله تعلیم و تربیت، همفکری و تعامل است و امیدواریم پدران و مادرها حساسیت بیشتری نسبت به سرنوشت فرزندان خود داشته و حرکت مفیدی در این زمینه انجام شود.

وی افزود: اگر مسیر اولیاء و مدرسه همسو و هماهنگ نباشد ، قطعا دانش آموزان راهی را برمی گزینند که اهداف  معلمان و والدین را به دنبال نخواهد داشت.

محسن بیگی با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل، تصریح کرد: آشنایی مردم با دارایی ها و روش محافظت از این سرمایه نکته اساسی است که در پدافند غیرعامل دنبال می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطر نشان کرد:  مدارس بهترین مکان برای فرهنگ سازی و گفتمان سازی پدافند غیر عامل هستند.

محمد محسن بیگی گفت: در آغازین روز های هفته پدافند غیر عامل  در راستای آشنایی دانش آموزان با پدافند غیرعامل، مسائل مختلف، بلایای طبیعی و انسانی و همچنین تهدیداتی که در حوزه سرمایه های معنوی و فرهنگی مردم وجود دارد اقدامات خوبی انجام شده است و امیدواریم با هماهنگی بین بخشی نتایج بهتری حاصل شود.

وی  افزود: بحث بررسی املاک و فضاهای آموزش و پرورش و کمبود فضاهای آموزشی در شهر کرمان و همچنین عدم ساخت و ساز در شهرک های بزرگ در قالب یک گزارش اطلاعاتی جمع آوری شده است.

محسن بیگی یادآور شد: آموزش و پرورش ۴۶ ملک در اختیار سایر ادارات و سازمان ها دارد که برخی مورد نیاز ضروری  ما نیست ولی برخی مکان ها نیاز داریم که لازم است در اختیارمان قرار گیرند ضمن اینکه کمبود فضای آموزشی مثلا در باغین احساس می شود و باید ملک متعلق به آموزش و پرورش برگردانده شود چراکه حقیقتا حق آموزش و پرورش به هیچ دستگاهی روا نیست و ما به شدت نیاز به فضای آموزشی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در جیرفت ساختمان آموزش و پرورش به راحتی در اختیار دانشگاه قرار گرفته است، از این رو باید یک نگاه کلی وجود داشته باشد که در شهرستان ها و مناطق نسبت به جابجایی و برگشت املاک آموزش و پرورش اقدامات مناسب صورت گیرد.

محسن بیگی بیان کرد: ما در استان حادثه خیزی هستیم و  برخی از مدارس و ساختمان های اداری که در شهر کرمان قرار دارند  قدیمی و نیازمند استحکام سازی هستند و تقاضا داریم نسبت به حفظ املاک و برگرداندن آنها به آموزش و پرورش اقدامات لازم انجام شود و حداقل به ازای زمین های تصرف شده زمین هایی به دستگاه تعلیم و تربیت  تعلق گیرد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیزدر این نشست گفت: 448 ملک بلااستفاده در اختیار آموزش و پرورش استان کرمان است که 61 ملک دارای سند رسمی، 31 ملک در شهرها و 410 ملک در روستاها قرار دارند.

مریم معین‌الدینی افزود: مجموع املاک آموزش و پرورش استان کرمان 4 هزار و 693 ملک اعم از آموزشی، اداری و پرورشی است.

وی اظهارداشت: 440 ملک موقوفه، یک هزار و 66 ملک دارای سند رسمی، 3 هزار و 27 ملک فاقد سند رسمی و یک هزار و 391 ملک در شهرستان‌ها فاقد حصار هستند.

معین‌الدینی عنوان کرد: 123 ملک استیجاری از اشخاص در دست آموزش و پرورش استان کرمان است که چهار مورد آن مربوط به اقلیت‌های مذهبی هستند.

وی ادامه داد: طبق آمار سال 91 از شهرستان‌های استان کرمان، 872 ملک بلااستفاده در اختیار آموزش و پرورش است که 110 ملک دارای سند رسمی و 466 ملک فاقد سند رسمی بودند.

رئیس اداره حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای 209 ملک مجوز فروش صادر کردیم که 12 ملک به فروش رسیدند.

وی تصریح کرد: در آمار جدید 448 ملک بلااستفاده در اختیار آموزش و پرورش استان کرمان است که 61 ملک دارای سند رسمی، 31 ملک در شهرها و 410 ملک در روستاها قرار دارند.

معین‌الدینی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان 23 باب مغازه در بازار مظفری در اختیار دارد که دو دانگ آن موقوفه است.

وی با اشاره به مشکلات فروش املاک مازاد آموزش و پرورش ابراز داشت: املاک اکثرا فاقد سند رسمی هستند و این مسئله مشکل‌ساز است.

معین‌الدینی ادامه داد: طبق قانون املاک باید بعد از تبدیل به احسن به فرش برسند که این مسئله در روستاها ارزش افزوده‌ای ایجاد نمی‌کند و وقت زیادی نیز می‌گیرد.

معین‌الدینی گفت: آموزش و پرورش استان کرمان 46 ملک دارد که در اختیار دیگر دستگاه‌هاست به عنوان مثال دو ملک مناسب در اختیار دانشگاه پیام‌نور است در حالی که خودمان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.