قدس آنلاین- بیرجند: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: پروژه ترسیب کربن نیز در ۱۸ استان کشور اجرا می‌شود که استان خراسان جنوبی پایلوت این پروژه بوده است و امسال در ۵ شهرستان دیگر این استان نیز اجرایی می‌شود.

پروژه ترسیب کربن در۱۸ استان کشور اجرا می‌شود/ خراسان جنوبی پایلوت طرح ترسیب کربن در کشور

حبیب‌الله شریفی در گفت وگو با قدس آنلاین با بیان اینکه خراسان جنوبی دومین استان بیابانی کشور است یادآور شد: در این راستا تاکنون اقدامات خوبی در بحث مرتع، جنگل و ممیزی انجام شده است.

وی در بحث واگذاری زمین برای مسکن روستایی در هر منطقه‌ای که مسکن و شهرسازی زمین نیاز داشته باشد واگذاری زمین انجام شده است و این آمادگی را داریم که برای سرمایه گذارای در صنعت و اشتغال نیز زمین واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه به گیاهان دارویی توجه ویژه‌ای شده است، افزود: گیاه آنغوزه در طبس و بشرویه وضعیت خوبی دارد و مقرون به صرفه است که در این راستا امسال ۱۸ میلیارد تومان درآمد نصیب مردم منطقه شده است.

شریفی بیان کرد: همچنین پروژه IFEDL در شهرستان سرایان اجرا شده است که به دلیل اجرای خوب آن دو سال دیگر تمدید شده است.

وی افزود: برخی از مردم تخریب و تصرفاتی دارند که امیدواریم به این باور توجه کنند که آنچه که منابع طبیعی انجام می‌دهد در راستای معیشت و زندگی مردم است.

قانون جامع منابع طبیعی باید اصلاح شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: در خراسان جنوبی به بحث آبخیزداری توجه نشده است و می‌طلبد که اقدامات و عملیات آبخیزداری بالادست قنوات انجام شود و همچنین با توجه به خشکسالی‌ها و فرسایش بادی در استان توجه به مقوله بیابان‌زدایی و اقدامات بیابان‌زدایی نیازمند توجه است.

شریفی با اشاره به اینکه مشارکت مردم و توانمندی مردم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: تاکنون در استان با افراد سودجو بسیاری در زمینه زمین‌خواری و تصرف برخورد شده است.

وی با اشاره به اینکه قانون جامع منابع طبیعی باید اصلاح شود خاطرنشان کرد: این قانون در خراسان جنوبی و استان گیلان یکی است و این یک اشکال در قانون است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تلفن ۱۵۰۴ برای اطلاع رسانی مردم در زمینه تخریب و تصرف افراد است که مردم می‌توانند هرگونه دخل و تصرف و تخریب غیرمجاز در طبیعت را به منابع طبیعی اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری و رسیدگی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.